Det kliar i min vandrarfot!

Såhär års, när det fortfarande förvisso är sommar men man ändå kan ana en viss krispighet i luften, då vill jag ut och se mig omkring. Det är inte så noga vart, men iväg vill jag! Förra året var vi ju på Mallorca i september och det var ju en mysig och avkopplande resa. Men helst av allt vill jag resa till USA. Första gången jag var där, i september 2000, stannade jag i fem veckor och laddade upp väldigt utslitna batterier hos min morfars bror Stig som bott där i många år. Jag fick uppleva mycket. bland annat fick jag lära mig att köra en riktigt stor bil i totalt mörker mitt i natten. Men mest av allt minns jag de storslagna vyerna i Yosemite National Park, det blåa vattnet i Lake Tahoe, jättekottar i Big Trees, hög, klar luft, trevliga människor, god mat och mycket annat. Ett par år senare, 2005, när jag var gravid med Sanna åkte jag och maken först ett par dagar till New York och sedan vidare till Kalifornien och Stig igen. Jag njöt lika mycket av att visa maken alla vackra platser som jag njöt av att få uppleva dem igen.
Stig bor i ett hus högt uppe i Sierra Nevadas i en liten stad som heter Arnold. Huset ligger gömt på en bergssida och tomten består av tallar med trettio centimeter långa barr. Varje morgon sken solen från en klarblå himmel, men luften var sval och frisk och det var en njutning att gå ur sängen. Vi gav oss inte ut på äventyr varje dag, men det var något med rytmen där som fick mig att slappna av, och jag tänker tillbaka på mina besök där med stor tacksamhet. Samtidigt har det gett mig mersmak, och jag hoppas kunna ta med hela lilla familjen dit någon gång. Jag bara längtar!



Central Park, 2005



Nu är det läggdags! Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Låter som ett härligt ställe! Hoppas ni snart kan åka dit igen! Jag längtar också tillbaka till USA, speciellt till Västern och så skulle jag gärna vilja åka till New England.

2009-08-24 @ 07:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0