Åh så duktiga ni är!

Nu ska jag inte klaga på er mer, ville bara se vilka det är som är härinne och läser ibland. Bloggen har jag ju mest för min egen skull och för att hålla familj och vänner uppdaterade på vad som händer, men ibland är det ju kul att se vilka det faktiskt är som kikar in. Tack för den fina responsen, nu slipper ni kommentera på ett tag om ni inte vill!

Gjorde precis ett mms-blogginlägg. Det är Sanna som ligger med huvudet på min mage och sjunger för bebisen. Det var allt från Kung Louie's sång och Snickarboa till Fem fina fåglar och andra sånger. Tyvärr hade jag inte tillgång till videokameran annars hade jag filmat henne. Hon är rolig med det, hon vill ofta gosa med magen och sjunga för den. Och så säger hon flera gånger varje dag att hon längtar efter bebisen. Hoppas att det håller i sig...

Man och barn har åkt ut till Torslanda. Sanna ska stanna där ett par dagar, farmor har lockat med Universeum så jag hoppas att hon går med på att stanna kvar. Det kan vara lite si och så med det. Maken har tjatat ut sin far och bror med båten, han vill fiska makrill. Tyvärr är fångsterna inte lika bra som de var för tio-femton år sedan, men det hade ju varit gott med en firre eller två så jag hoppas på god fiskelycka!

Nu ska jag gå ett varv med plocktången som jag lånat av pappa och försöka få lite ordning här hemma så jag kan vila mig med gott samvete sedan. Har läst hela Harry Potter-serien nu i sommar och har ungefär halva sista boken kvar. Även om jag vet hur det går i alla böckerna så är det ändå en njutning att läsa dem från pärm till pärm. Maken och jag såg ju den sjätte Harry-filmen på bio förra söndagen men tyvärr blev jag riktigt besviken. Två och en halv timma och ändå missar de flera saker som jag anser är viktiga för fortsättningen. Man förstår ju att de inte kan få in allt i filmerna, men den här tog sig lite väl stora friheter. Den sista boken kommer ju delas upp i två filmer som visas med ett halvårs mellanrum, men jag tänker vänta med den första och se den på dvd i så fall, gillar inte när det blir för stora glapp.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Alexandra- Gravid- I väntan på Neville

Tack så jättemycket för din kommentar! Känns bra att få höra lite olika synpunkter. Dock blir man lite kluven med, men det löser sig i slutändan ändå :)

Kram

2009-08-03 @ 11:43:07
URL: http://alexiiaa.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh tack för tipset, sån ska jag nog köpa! Vilken smart grej (om man nu verkligen kan ta bort den som det står) Vill ha! :))

2009-08-04 @ 07:41:56
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja, tack för tipset. Passar det gör den inte, fanns inga till minilaptops, men det stod att man kunde klippa/skära den snyggt så jag hoppas på det! :)

2009-08-04 @ 10:59:22
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Karin J

Infektionen gick över till nästa dag, det räckte visst att bada honom flera gånger om dagen...

2009-08-06 @ 10:48:13
URL: http://karinj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0