Grattis familjen Claesson!

För idag, efter lååång väntan, kom äntligen den nya familjemedlemmen! 14.42 idag föddes en liten pojke som, enligt den duktiga modern, liknar Gollum... Namn är inte klart ännu, men det står mellan Vincent, Charlie eller Julius. I glädjeyran och lyckotårarna glömde jag fråga om längd och vikt, men både mor och son mådde bra och det är ju det viktigaste! Stort grattis till hela familjen och ett extra grattis till storasyster Claudia!

Maken har fått öroninflammation - igen. Han hade det i julas också och hade problem med pip i örat långt efteråt. Jag har ju också haft två öroninflammationer på relativt kort tid, så vi undrar om det kan vara något som smittar, kanske något som Sanna bär på. Jag måste iallafall återigen berömma Backa Läkarhus. Vid kvart i åtta gick min mamma in på deras hemsida (nätverket på mitt jobb hade klappat ihop så hon fick vara mina fingrar), klickade på onlinebokning och hade ett stort antal tider att välja på. Hon valde kvart över tio, fyllde i makens namn, personnummer och anledning till besöket och bokade. Kvart över tio var maken på mottagningen, träffade läkaren, fick ett e-recept och var färdig på tio minuter. Helt fantastiskt. Han känner sig redan piggare, hoppas han orkar med ett Lisebergsbesök imorgon.

Och så tar vi lite reklam! Den här är visserligen inte så ny, men den är ganska rolig:



Sanna kom hem från veckans besök hos farmor och farfar ikväll med plåster över hela händerna. Hon hade ramlat i växthuset när hon var ute och hjälpte farfar i trädgården. När jag gjorde iordning henne för kvällen tog jag av henne alla plåster för att tvätta hennes händer. ETT sår hade hon på ena fingret, resten var sympatiplåster. Hennes stränga föräldrar har regeln att man bara får plåster där man blöder. Farmor är inte riktigt lika hård på den punkten. Men hon var rätt söt. Från det att hon såg såret på fingret grät hon hjärtskärande medan jag tvättade hennes händer och ansikte ända tills jag satte på ett nytt plåster på fingret. Då gick det över. Jag har visst mirakelplåster i mitt badrumsskåp!


Imorgon öppnar som sagt Liseberg! Jag älskar Liseberg! Jag blir som barn på nytt. Vet inte vad det är. Kanske de vackra rabatterna, kanske alla barndomsminnen, kanske glädjen över att få uppleva det på nytt genom Sannas ögon. Vi hade planerat att gå dit i helgen, hoppas maken orkar. Sanna har väntat och frågat nästan varje dag i en månad om kaninerna har vaknat än så vi kan gå dit. Vädret ska ju bli underbart, så det är säkert väldigt mycket folk, men åh så mysigt!

Nu är det läggdags! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Paula

Man tackar :) Kan komplettera upplysningarna med att lillebror vägde 3845g och var 50cm lång, med ett hattmått på 37,5 cm. Han påminner inte så mycket om Gollum längre, utan ser mer ut som en något mörkare och mer butter upplaga av storasyster (finns att beskåda på lthalland, webbisa, varberg osv...). Namnet har inte landat ännu, men vi är hoppfulla! Kram gumman!

2009-04-27 @ 17:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0