Närakuten Kungsbacka

Nej, det är inte min närmaste vårdinrättning, men det är dit jag vänder mig när Sanna behöver vård, vilket tack och lov inte är alltför ofta. Jag sätter mig inte och ringer runt till vårdcentralerna i Göteborg och får nekande svar av trötta sköterskor, jag sätter mig i bilen och kör de tre milen till Kungsbacka och får snabb och adekvat vård. Jag pratade med Sjukvårdsupplysningen sent igår kväll, och de tyckte, liksom ni som har kommenterat, att Sannas kisseri borde kollas upp. Så jag diskade en gammal barnmatsburk och var redo imorse när Sanna gick upp, tog urinprov och frammot halv tio körde vi ner till Kungsbacka. Det var en timmas väntetid, men det var helt okej. Det fanns roliga leksaker och böcker så Sanna var helnöjd. Urinprovet visade ingenting, lite röda blodkroppar, men läkaren tyckte inte att det var något att oroa sig för. Hon trodde att kissandet var psykologiskt, men att vi givetvis skulle komma tillbaka om vi var oroliga. Men nu är jag inte det, för medan jag pratade med Paula i telefon ikväll så kom jag på en ganska stor förändring i Sannas liv: hennes favoritfröken Sara har slutat. Vi har varit noga med att tala om det för henne, kanske en dum idé såhär i efterhand, men hon pratar så mycket om Sara att vi tyckte att det var bäst att vara ärliga. Kanske har det ett sammanhang, eller så är det som Jenny sa i kommentaren till förra inlägget, att det blir ett litet tillbakasteg när de varit torra ett tag. Idag har det inte hänt några olyckor iallafall *peppar peppar*. Jag får be dem på dagis att försöka få henne att kissa direkt innan tuppluren och se till att det finns gott om ombyten i hennes korg.

Sannas sötaste ord just nu: Lompan (rumpan) och Lolange (orange). Jag undrar om damen har kinesiskt påbrå?

Idag har jag också varit i kontakt med facket och fick lite mer adekvat hjälp. Pratade först med Kommunal Väst, berättade hur jag upplevde kontakten med min avdelning, gav lite historik och fick svaret att den ombudsmannen som jag pratade med skulle kontakta min avdelning igen och se till att det hände lite. När vi var på väg hem från Kungsbacka ringde en trevlig kvinna från min avdelning, hon förhörde sig noga om situationen och sa att hon skulle agera omgående för att få ordning på saker och ting. Eftersom min chef tydligt sagt att han vill avvakta besked från FK så borde kommunen betala mig full lön ansåg hon och hon skulle söka personalkontoret under dagen för att få reda på lite mer fakta. Så nu börjar det iallafall hända lite saker och så får vi se hur stämningen är när jag kommer till jobbet imorgon.

Nu ska jag göra sovande man och barn sällskap i sängen och försöka sova litegrann. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

adekvat?

Två gånger i samma inlägg! Jag vet inte ens vad det betyder! :-O

Googla....

Adekvat, adjektiv som betyder "tillfredställande" "passande" "rätt storlek/form



Jaha! Nu vet jag, Hoppas det kommer på högskoleprovet! Tack för lektionen! :-D



Skönt att allt var bra med Sanna. Seth kissade ner sig igår med. Han stod på toalettstolen dessutom. Nu är han uppe i 4 gånger på samma vecka, det är mer än han någonsin gjort. Vet inte vad det beror påm kan det ha ett samband med hans trotsighet? Ingen aning... bakslag efter 3 mån... kanske. Vet inte vad man ska göra...

2008-10-02 @ 06:10:51
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skönt att det blev kollat och godkänt i alla fall. Och jag tror doktorn har rätt, dagisfröken spelar säkert in. Dessutom brukar ungar vara ruggigt kvicka på att känna in när föräldrarna inte är på topp, jag kan nästan se på mina och konstatera att jag kraschar efter det, de märker det innan jag. Och du är inte helt på topp med jobbet just nu, det tar ju mycket tanketid för dig. Även om man inte tycker att man gör nåt annorlunda för det så märker spårhund...barnen det. Ochdessutom är det jättevanligt med tillbakagång en vända. Tvätta, plastfrottéa och vänta ut.

2008-10-02 @ 06:58:09
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Karin

Skönt att Sanna inte hade någon UVI. Ibland blir det ett litet "bakslag" när de varit torra ett tag.



Hoppas att du får riktigt bra hjälp av facket och att din arbetsgivare tar det på ett bra sätt.



Kram

2008-10-02 @ 08:01:35
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Jenny

Skönt att det inte var nåt medicinskt iaf. Det är nog "bara" ett bakslag eller reaktion på favoritfröken som slutar. Det är bara att vänta ut det och låtsas som ingenting.



Jättefin blogg förresten jag har fastnat helt och hållet.

Kram

2008-10-02 @ 15:15:02
Postat av: Alina

Godagens! Kikar in:)

2008-10-02 @ 15:19:41
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0