Brott och straff

Igår sade maken till mig att svärmor skulle hämta Sanna på dagis klockan två och ta med henne hem till oss tills han kom hem. Imorse ringde han och sa att svågern åkt iväg med vår nyckel och bad mig lägga ut min till svärmor. "Visst", sade jag, "men glöm inte att lägga ut den till mig sen". Tror ni han gjorde det? Näpp! Jag slutade dessutom för en gångs skulle tidigare idag och var hemma vid tio. Jag ringde på makens mobil ett antal gånger tills mobilsvaret gick igång. Jag ringde på vår hemtelefon drygt femton gånger tills felsignal kom. Jag bankade på dörren tills handen såg ut som om någon gått över den med en köttklubba. Ingen öppnade. Till slut, frusen och blöt av det tvågradiga regnet, satte jag mig i bilen och körde tillbaka till Mölndal, hem till mamma och pappa, för att hämta extranyckeln och så hem igen. När jag kommer hem ser jag makens mobil på matsalsbordet, så den var det kanske inte så lätt att höra. Men i sovrummet ligger telefonen på nattduksbodet, en meter från makens huvud! Tv:n stod på en rejäl volym och han och Sanna sover så gott, så gott. Gissa om jag är förbannad. Vad tycker ni ska bli hans straff?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Gah! Jag hade blivit helt tokig... men det där är en sak som min man aldrig skulle göra. För mig däremot är risken väldigt stor att jag låser utom C. Så om han gjorde en sådan sak hade jag nog inte vågat säga något, med tanke på de gånger jag låst ute mig själv i hus o bil och C fått komma.

2008-10-31 @ 06:39:51
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Nettan

ujujuj... jag skulle bli skogstokig.

Straff? Klä ut han till troll och så får ahn stå ute ett par timmar i regnet idag utanför huset där han får hålla ett plakat som säger "detta är min botgöring för att jag låste frugan ute igår"...... :)

Eller åtminstone så är han skyldig dig en fotmassage och frukost på sängen hela helgen. s

2008-10-31 @ 08:30:16
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Ida

Håller med Nettan... det låter som ett "lagom straff". :-)

2008-10-31 @ 21:25:16
URL: http://backafram.blogg.se/
Postat av: Jenny & Benjamin

Jag saknar ord. Och tur är väl det för så hårt kan jag också sova. Eller kunde, jag har inte haft chansen till det sedan Benjamin föddes...



Jag förstår att du är vansinnig. Fotmassage och frukost på sängen är bara början på botgöringen. Han ska också fixa alla små och stora ärenden utomhus i minst en vecka, två om det inte regnar på honom någon gång under den första veckan.

Kram.

2008-10-31 @ 22:53:54
URL: http://jennyonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0