Tell me something I don't know

Via Tidsoptimistens blogg hittade jag ett test: Vilken bloggtyp är du? Jag är en dagboksbloggare, och det stämmer bra på mig:
Din blogg är din offentliga dagbok. Du skriver om tentor, mensvärk, godissug, barnuppfostran, tandläkarbesök, ångest, spindelfobi och relationsproblem. Du skiter fullständigt i huruvida dina inlägg innehåller korrekt grammatik, kommatering och tangentbordsmissar. Din blogg är ändå bara till för vardaglig ventilering och att ingen läser den bekommer dig inte det allra minsta.

Idag har Sanna och jag varit lediga. Vi tog det lugnt på morgonen och en stund före elva åkte vi mot Mölndal för att leka med Jenny och Benjamin en stund. Vi påskpysslade. Eller snarare, vi började påskpyssla alla fyra, men ganska snart dumpade barnen mammorna och gick och gjorde roligare saker. Mammorna däremot satt glatt kvar och pysslade med papper, klister och fjädrar. Det var jättemysigt! Sen följde Jenny och Benjamin med oss till Aktiviteten där Jenny var så snäll och passade Sanna medan jag satt på möte. Barnen sov en timme och sen lekte de på rampen i foajén så det verkar ju ha gått bra iallafall. Tack så jättemycket igen Jenny! Både för pyssel och barnpassning!

Nu ikväll har lilla familjen varit och handlat. Pappan gick på Ikea och köpte sängbord, rullgardin till vardagsrummet och några nya palmer. Dotter och en hårt prövad mor gick på Coop och handlade. Sanna är för det mesta en ungerbar unge men just nu är hon inne i en utmanande fas och att gå och handla med henne kräver en ängels tålamod... Men vi fick handlat iallafall och nu är kylen fylld inför en långhelg med familjen. En sista jobbkväll bara och sen ska det bli skönt att vara ledig ett tag. Jag hoppas att vi kan få röjt i gästrummet så vi kan få lite ordning därinne. Svärföräldrarna har en gammal sekretär som vi ska få, den kommer göra sig fint därinne. Ska bli kul att skruva ihop de nya sängborden också! Kanske skulle ta och åka och köpa färg innan jobbet så sovrummet blir helt färdigt också... Ledigt var ordet va?

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0