Lite tjurig...

När jag gick hemifrån i eftermiddags var hemmet, tja kanske inte fläckfritt, men definitivt välstädat och jag kände mig väldigt nöjd. När jag kom hem stod det disk på diskbänken trots tom diskmaskin, det var smörfläckar på vardagsrumsbordet och brödsmulor på golv och soffa. Sulkyn stod ute, det var leksaker och pussel över hela golvet och stekpannan var odiskad. Jag blev lite sur faktiskt. Men istället för att börja om imorgon bitti så tog jag tag i det direkt. Sopade, fyllde maskinen, samlade ihop leksaker och torkade av borden. Undrar om maken märker nåt när han kommer ner imorgon? Jag vet att det är svårt att få saker gjort när man är ensam hemma med Sanna, men det hade varit kul om det hade hållt i sig i tolv timmar åtminstone...
Sådär, det var skönt att få vräka ur sig! Nu är jag glad igen!

Imorgon är jag ledig men måste till jobbet en stund på eftermiddagen på husmöte. Funderar på hur jag ska göra med Sannabus. Jag kan ta med henne till mötet, men hon är nog lite för rastlös för det. Jag har frågat morfar om han kan tänka sig att ha henne, och det vill han ju gärna. Men förra gången han skulle passa henne var hon ledsen i två timmar tills mormor kom hem, så han är lite orolig. Jag ska fråga Sanna imorgon hur hon vill göra. Hon har ju ändå åsikter om allt så det är lika bra att kolla!

Nu ska jag sova! God natt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Seth är fortfarande dålig. Han spyr inte (sen i måndags kväll) men klagar oavbrutet på magont, så han mår nog inget vidare. Han har feber dessutom. Men vi andra verkar *ta i trä* ha klarat oss.

Förstår att du blev sur. Jag blev ilsk på C igår när han haft barnen på kvällen o jag pluggade. Kom hem och kvällsmaten stod kvar på bordet, barnens kläder låg slängda på golvet. Och jag kan INTE skryta med att det var städat för övrigt.

2008-03-19 @ 07:37:32
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Känner till det där syndromet, vet inte vad det kan bero på (Karlar?) FÖr min del var ju matchen lysande, men det är ju inte klart än, avgörs säkert på sista. Jodå, vitpepparkorn känner man ju till, men det var redan försent! Ha en bra dag!

2008-03-19 @ 10:53:23
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se
Postat av: Jessica

Jag har talat med sjukvårdsupplysningen och de säger att så länge han har diareer eller spyr är magont o feber inte konstigt. Han spyr inte längre men i morses kom det väldigt rinnande i blöjan.

Blocket är en bra ide... verkar vara mindre jobb än tradera dessutom. Men kvinnorjouren var en väldigt bra ide. Jag ska rensa min egen garderob, har insett att jag aldrig kommer få på mig 36 igen. Är glad om jag kommer ner till 38... hur gör man då? Vart finns det?

2008-03-19 @ 13:05:38
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0