Ett Foto I Timmen 10 mars 2008

Idag var det alltså Efit-dag, något jag upptäckte sent igår kväll när jag slösurfade på Allt För Föräldrar... Snabbt ner och lägga kameran på laddning och sätta en påminnelselapp på spegeln. Och jag har inte missat ett enda klockslag idag! Så, häng med på en dag i mitt liv!

06.30 Neeeeej! Inte redan.... Sanna var också lite svårväckt idag, och när hon drar mitt huvud mot sin axel och somnar om, då kan jag inte låta bli att snooza en stund till...

07.37  Lämnar Sanna på dagis. Här sätter hon sitt plommon, en slags närvarolapp, i fickan med sitt namn på.

08.28  Kollegorna Klas och Tomas tar paus i morgonstädningen och ställer vänligt upp på en bild. Det blev väldigt rent och fint när de var klara!

09.41  Kollegan Richard, som jobbat en tjugosjutimmarshelg, anländer med grusiga ögon för att förbereda sig för ett möte. Även han är vänlig nog att ställa upp på en bild. Troligtvis var han så trött att han inte märkte något...

10.35  Jag och laptopen kör ett ärevarv i alla omklädningsrum och duschar. Vi har dokumenterat all skadegörelse och annat äckelpäckel och idag behövde jag dubbelkolla så att jag satt rätt text till bilderna.

11.30  Vodoogrodan hjälper mig knattra in texten till bildspelet om duscharna.

12.23 Bild(74).jpg Chefen och jag åkte upp till Mölndals Museum för att äta lunch. Väl där ser vi inte bara att muséet är stängt på måndagar, utan det dånar högt och vilt från fallet och vi ser att det rinner över alla breddar. En mäktig syn och givetvis är det dags att fota - och jag har glömt kameran... Mobilen fick ställa upp och dokumentera.

13.40  En chokladdoppad skumdelfin fick surfa på en sista våg innan den slukades som efterrätt. Den ser väl ändå lyckligt ovetande ut om vad som väntade?

14.35  Hämtar en nyvaken och lite ledsen stumpa på dagis. Hon håller hårt i sin basset som hon får ha när hon sover på dagis.

15.25  Sanna får titta på Pippi på datorn medans jag viker tvätthögen i förgrunden och kikar på en repris av Gilmore Girls. Åh vad jag saknar denna serie... Tv när den är som bäst! Den gör till och med tvättvikande rolig, och det säger en hel del...

16.29  Fick ett städryck när tvätten väl låg i sina lådor igen. Plockade upp i sovrummet och satte igång Robomopen. Sedan röjde jag i badrummet och städade handfaten och så var det fotodags! I brist på bättre objekt fick bilden visa mitt glänsande handfat...

17.22  Steker middagspannkakor! Det var smaskigt!

18.36  Kollegan Christian, a.k.a Valpen, poserar något motvilligt på bild. Alternativet var att överfalla Paula som satt i massagestolen, men inte ens jag är så elak, så den här bilden får helt enkelt heta "Skygg valp".

19.30  Det är inte jag som dansar fel, det är de andra! Scout's honor!

20.29  Vi avslutar med Do dat dance, och nej, Robert har inte ramlat, det ska vara så. Han gör en lite mer avancerad version av dansen än vad jag gör bara.

21.43  Har hämtat lillan hos mormor och lyckats hålla henne vaken hela bilresan hem, men sen var det stopp. Slutlekt efter tre timmar hos mormor och morfar somnade hon gott på min mage iförd sin nya "morfartröja", en t-shirt som var aningens för stor och som enligt Sanna var en klänning. Det var inte ens någon idé att försöka få henne att ta på sig en pyjamas. Morfartröjan var det enda som gällde.

22.45  Kvällen är slut och det är jag med. Sannas kläder för morgondagen är framtagna, man och barn sover och det har varit en låååång dag. Tyvärr har det inte hänt så mycket spännande, men det gör det oftast inte på måndagar! Godnatt och ha en fortsatt bra vecka!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Oj vilken lång dag! Måste få säga att jag är väldigt imponerad av 07.30 alarm, och 07.37 dagis! 67 min, MED snooze! Jag är mammaledig sen två år tillbaka, jag har glömt hur man gör när man ska skynda sig på morgonen. Men om jag inte minns helt fel klarade jag mig inte ens på 67 min ensam när jag skulle till jobbet.
Imponerande!

2008-03-11 @ 07:17:59
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det var kul att se din dag!

2008-03-11 @ 09:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0