And the winner is....

image310Voilá! En styck mixer från Clas Ohlson till det facila priset av 298 kronor. För inte nog med att vädret var snöblött idag, vårt nätverk på jobbet klappade ihop totalt och ingen på IT visste varför. "Här blir inget jobb gjort" tänkte jag och chefen och åkte till Allum istället. Jag köpte ovan nämnda mixer samt en blekturkos handväska från Kårlins, nedsatt med 50%, ett fynd tycker jag. Chefen köpte ett halsband och en top, så vi hade en produktiv dag iallafall.

Ikväll har det varit dans, och jäklar i min lilla låda vilken träning det var idag. Det var full rulle från start till mål och vi blev nog bra slut allihop. Och på tal om dans så blev jag idag tillfrågad att leda lite linedance på en möhippa den 10 maj, det känns lite nervöst men väldigt hedrande och jag ska verkligen försöka att göra bra ifrån mig.
Medans jag var och dansade så var maken och Sanna hemma hos mina föräldrar och tittade på hockey. Tyvärr blev det förlust med 4-2 och ny match redan imorgon. Vi kom hem strax efter tio och eftersom jag var rätt varm efter dansen stack jag ner för att ta en snabb dusch och ta reda på lite tvätt. När jag kom upp tio minuter senare sov far och dotter redan, tätt intill varandra. Nu, en timme senare, ligger de fortfarande lika nära och med likadana miner och armarna på samma sätt. De två är sanslöst lika varandra.


På Allt För Föräldrar (ett forum jag är med i) ställdes idag frågan: Vad är det du älskar hos din partner? Jag tänkte efter en stund och här är vad jag skrev:
Först blev jag förälskad i hans röst för vi träffades på nätet och pratade bara i telefon de första veckorna. Sedan blev jag förälskad i hans humor och hans lugna sätt och när jag träffade honom för första gången så föll jag för hans utseende också.
Sedan den första kvällen har jag älskat honom för hans integritet, hans stabilitet, hans sätt att se på mig och tro på att jag klarar allt. Jag älskar honom för att han tar hand om mig och älskar mig oavsett hur jag ser ut. Men allra mest älskar jag honom för hur mycket han älskar vår dotter och för vilken fantastisk pappa han är. 


Det är kanske överdrivet att publicera ett sådant här inlägg på sin blogg, men jag skrev från hjärtat och nu ikväll kände jag att jag ville spara det så jag kan påminna mig själv om det ibland när det blir lite uppförsbacke. Den 27 mars har vi varit tillsammans i sju år. Det har gått fort.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad fint du skriver. Sånt är jag kass på, att uttrycka vad jag känner. Häftigt att ni träffades på nätet, hade jag ingen aning om. Det är tydligen nya innegrejen nu. Alla mina singel vänner dejtar folk från nätet.

2008-03-18 @ 07:47:31
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0