Jag har blivit utmanad!!!

Hade jag inte haft man och barn sovandes på var sin sida av mig hade jag småhoppat i sängen! Det här ska bli kul! Tack ME!
Frågorna då:

Vad gjorde du för tio år sedan?
Då ska vi se, lite matematik får mig till just fyllda arton och följdaktligen sistaårselev på gymnasiet. Jag höll på med mitt specialarbete om Amish och planerade min pappas femtioårsfest. Ett sånt kalas det var!

Vad gjorde du för ett år sedan?
Njöt av min mammaledighet och planerade för Sannas första jul. Det var också första julen i nya huset, så vi fick köpa mer julpynt och annat kul.

Fem snask jag gillar:
Jag har sällan träffat snask jag inte tycker om, förutom lakrits, men jag får väl rangordna lite då... Lindts Orange Intense med apelsin och mandelspån, röda sura band, tefat med pulver i (ni vet de där oblatpapperstunna rackarna som inte är så vanliga längre), chokladkaffebönor, noblesse. Jaha, nu blev jag godissugen...


Fem sånger som du kan hela texten till:
*inte barnsånger, inte barnsånger* Annars har jag precis lärt mig "Dansa lilla nallebjörn", det är den stora favoriten i åldersgruppen 1-5 här hemma. Men okej, vuxensånger då'rå.... "Where were you when the world stopped turning", "Singing in the rain", "The thunder rolls", "Strawberry wine" och "King of the road". Ha! Jag har alltid haft sinne för musiktexter, men kan inte för mitt liv komma på vad jag skall handla om jag inte har lappen med mig...


Vad skulle du göra om du var miljonär?
Betala av huset, bila genom Amerika, utbilda mig till något vettigt och bygga en barnby.


Fem saker som du gillar att göra:
Dansa linedance, läsa böcker, laga mat, gå på bio och träffa mina väninnor.


Fem saker som du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
kortkorta kjolar och shorts, genomskinliga plagg, linnen/tröjor som lämnar magen bar och lederhosen. Sen finns det säkert saker jag inte borde ha på mig men är alltför hemmablind för att se det...


Fyra favorit saker:
Digitalkameran, mp3-spelaren, laptopen och bilen (ja, jag är en miljöbov).


Fem personer som jag gärna vill se göra den här utmaningen... om de själva vill:
Jenny, Jessica, Karin, Paula, Karin med Elliot, Lisa och Lina. Oj, det blev fler än fem. Men jag vill att alla som läser ska svara!!! :D


Kommentarer
Postat av: -ME-

Vad roligt att du antog utmaningen! Nu har jag lite bättre kläm på vem du är. ;) Får jag länka hit till din blogg i min? Det är lättare att komma hit regelbundet då.

2007-11-24 @ 08:59:52
URL: http://blogg.passagen.se/cenedra
Postat av: Jenny & Benjamin

Jag kan anta utmaningen. Men inte idag utan vid en bättre tidpunkt.
Kram

2007-11-25 @ 01:24:09
URL: http://jennyonline.blogg.se/
Postat av: Jessica

Intressant läsning. Jag antar gärna utmaningen, men säger som Jenny. Inte just nu. Jag har just nu en otålig bebis i famnen. Kram

2007-11-25 @ 13:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0