Lite less idag

Har haft mycket ont i magen de senaste dagarna, mest ligamentvärk antar jag men det är ändå obehagligt. Foglossningen gör mig extremlångsam, inte så bra när man har en treåring att jaga.
Och så denna ständiga renovering som aldrig tycks ta slut. Jag ska inte klaga, maken sliter som ett djur därnere och jag gör ingenting, men det är damm överallt och pengarna bara flyter iväg åt alla håll. Maken snäste åt mig förut för att jag bara har 800 kr kvar på mitt konto, men då har jag fört över 3000-4000 mer än jag brukar till räkningskontot, tankat bilen en gång, laddat min mobil och handlat två gånger. Och så är det linserna som kostar 450 kr i månaden, och varken bil, mobil eller linser är utgifter som maken har. Men visst, det är ju också fyra luncher ute på de pengarna också, och två bokreabesök om 300 kr som inte var alldeles nödvändiga. Och jag som trodde att mitt köpstopp skulle ge mig bättre ekonomi!
Men det som gör mig mest ledsen med att pengarna börjar ta slut, förutom att maken är irriterad på mig, är att jag är i desperat behov av några mammatopar, men jag har inte råd att köpa det. Och då har jag ändå bestämt mig för att inte köpa ett par nya jeans som ersättning för de andra som blev förstörda av olja i veckan. Skit också vad jag känner mig under isen idag!

Kommentarer
Postat av: anna m

GRATTIS JULIA!!

vad glad jag blir att läsa om bebisen i magen!!

Sjaltips (trikå):

MaM Eco

Men det finns fler

Baby Bali Stretch

Sino

Kolla runt lite:

http://www.sjalbarn.se/galleri.php

Sen ska du ju ha en vävd för att bära senare...

Vad kul att Sanna ska ha ett syskon!

Gissar på lillebror!!

Varma kramar!

2009-03-08 @ 23:51:42
URL: http://jiiizes.wordpress.com
Postat av: Jessica

Ibland känns det tung, vad jobbigt att du redan har foglossning, blir det värre får du ta akupunktur. Fast det är klart, om pengarna redan flyger iväg. Pengar kan sänka även det bästa humöret, jag o C har det tufft nu, fler tusen mindre i månaden och jag som pendlar, äter i skolan (inte alltid såklart) och en ganska dyr dagisplats. Vi har nog ungefär 8000 kr mindre i månaden om man räknar med alla extra utgifter vi har nu jämfört med innan. Man har ju blivit deppig för mindre...

2009-03-09 @ 08:45:16
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Karin

Julia!

Kan du hjälpa mig att lägga till en babystrology på min blogg. Fattar inte var jag skall lägga koden...

Please!



Hoppas att allt känns bättre snart!

Kram!

2009-03-09 @ 18:27:33
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Annica

Hej

Jag vet hur det är att inte ha pengar, men för ett år sen tog vi ett beslut som gjort att vi har mer pengar att röra oss med.

Jag vet inte om Jessica har kvar mina mammakläder, har hon det så fråga om du kan kika där om det finns något du kan använda.

Foglossning är inget kul, fråga mig jag vet.



Ta vara på dig, kram

2009-03-10 @ 17:06:01
URL: http://[email protected]
Postat av: Karin

Tack för hjälpen!

2009-03-10 @ 17:22:53
URL: http://karinj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0