Nesting nesting 1-2 1-2

Jäsikens vad jag boar just nu! Jag har en lång lista på kylskåpet där jag skrivit upp saker som jag vill ha gjort nu under min långa ledighet. Sen vad kroppen orkar med, det är en heeeelt annan sak! Men idag har jag faktiskt strukit två saker på min lista: jag har städat skafferiet och tvättat väggarna på gästtoaletten. Och jag är odrägligt nöjd med mig själv. Maken är inte riktigt lika nöjd, han får släpa två tunga säckar till containern imorgon. Jag hade så mycket utgånget i skafferiet att jag nästan skämdes! Men det kändes otroligt skönt att få rensat ut det. Jag satt på en stol och hade säcken bredvid mig, så även om det tog ett bra tag så tog kroppen inte så mycket stryk. Som grädde på moset gick jag ner till återvinningsstationen med fem papperspåsar återvinning packade i barnvagnen.

Testet i måndags visade att jag inte hade graviditetsdiabetes, men att blodsockervärdena var förhöjda så jag måste ändå äta diabeteskost resten av graviditeten. Än så länge går det ganska bra, men helt lätt är det inte. Särskilt inte med cravings. Men jag gör aktiva val, tänker mig för och kämpar på. För nu när jag är ledig är det jag och bebis som gäller, vår hälsa kommer först! Mer grönsaker och promenader är de översta punkterna på min lista. En positiv sak jag har märkt av koständringen - jag har fått mindre halsbränna!

På min vanliga blogg fick jag härom dagen en fråga om inte magen börjar bli ganska stor nu. Det var ju ett tag sedan jag lade ut någon magbild, och jovisst hade jag växt för det var rätt svårt att ta en bild på mig själv märkte jag! Ingen blev riktigt bra, så det får bli en bildserie helt enkelt.
    
Och för skojs skull lägger jag in en bild på hur det såg ut den 18 april, alltså för drygt en och en halv månad sedan:  Mjo, lite har jag allt växt!

Jag minns ju att jag med Sanna blev kissenödig i parti och minut, men jag tror baske mig att den här lill* är snäppet värre. Det är som om h*n står på blåsan, jag kan verkligen känna specifikt tryck där. Men då kan jag buffa lite på magen och så flyttar h*n sig och då går det över. Skumt som attan. Har också börjat känna att h*n nog når upp till revbenen om h*n tar i. Lite tidigt, men det här blir nog en stor unge det här med! Storasyster vägde ju 4200 gram och var 53 cm lång så det finns ju lite att brås på!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken fin magen du har! Jag förstår att det är tufft att äta sträng kost, men det var ju tur att du inte hade graviddiabetes. Sen får du se det positiva, vågen springer inte iväg så. Min ämnesomsättning har stannat av med dessa nya tabletter jag fått. Jag ska äta dem en vecka till sen ska jag börja äta en tablett som höjer ämneomsättningen lite lagom istället. Jag har redan hunnit gå upp två kilo sen i tisdags och jag har tänk på varenda kalori förutom igår kväll när jag inte brydde mig om något o åt onyttigt o drack vin.

2009-06-07 @ 07:51:36
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0