Kontroll på mvc

Idag var jag på kontroll på mvc, och maken var med för en gångs skull. Han tyckte det var kul att höra hjärtljuden, men annars gav det honom inte så mycket. Han var nog bara med en eller två gånger under graviditeten med Sanna, jag känner inte att det är så himla viktigt att han är med såvida han inte är noga med det själv.
Barnmorskan var iallafall mycket nöjd med mig. Här är siffrorna:
Blodtryck: 110/70
Blodsocker: 5,5 (helt suveränt)
Järnvärde: 112 (lite lågt, men inte katastrofalt)
Vikt: Ingen ökning sedan förra gången, måste vara diabeteskosten

Sf-mått: 28 cm, +5 cm sedan förra gången och lite över medel men väl inom gränsvärdet.


På det hela taget är jag nöjd med mig själv också, det är ju ett tydligt tecken på att jag har skött mig. Nästa kontroll är om fyra veckor. Imorgon är jag 29 fulla veckor, barnmorskan fick kolla för jag har helt tappat räkningen.


Mina fötter lider av värmen, jag är jättesvullen. Men häromdagen fick jag ett bra tips i ankomstgruppen på Allt för föräldrar: Man ska lägga en vetepåse i frysen i några timmar. Nu gör jag det varje morgon så är den kall och skön att lägga fötterna på när man ska gå och lägga sig! Ljuvligt!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Bra jobbat med blodsockret!! Visst är det skönt att se att det lönar sig?

2009-06-30 @ 08:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0