Heltidssjukskriven

Igår var jag på mvc och träffade läkaren. Hon sjukskrev mig på heltid direkt fram tills havandeskapspenningen sätter in och så sade hon åt mig att börja använda kryckor när jag är utomhus. Så det är väl bara att lyda antar jag. Men jag känner mig lite löjlig!

Magen har känts väldigt trång och tung de senaste dagarna, jag tror att det är en liten bebis som är inne i en tillväxtperiod. Jag känner mig också mycket mer hungrig, men jag blir mätt väldigt fort. Och följdaktligen blir jag hungrig ganska snart efter jag har ätit igen. Väldigt snurrigt.

Har börjat bli väldigt varm nu också, det minns jag från förra graviditeten. Täcket är ratat sedan någon vecka tillbaka, nu är det bara mitt lapptäcke som jag köpte med mig från första trippen till USA för nio år sedan som gäller. Det är underbart svalt och tunt. Jag överväger också att strypa maken nattetid, han snarkar så jag blir vansinnig. Nu sover jag visserligen alltid med öronproppar, men som nu när jag försöker surfa eller titta på tv och han snarkar så blir jag arg på något irrationellt sätt. Jag petar och buffar på honom, hur elakt som helst. Men det STÖR mig! Men det var samma sak med det förra graviditeten. Stackars karl.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hihi, känner igen det där. Det är konstigt, sådana här saker "glömmer" man bort när bebis har kommit, sen när någon annan tar upp det, eller om man blir gravid igen så minns man plötsligt allting ;)

2009-06-19 @ 08:14:26
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag minns sånt oxå. Man var väldigt irriterad ibland på småsaker.

Jag tycker helt klart du ska börja använda kryckor, det gjorde jag när jag väntade Robin och det är skönt. Jag kan fortfarande känna av foglossning trots att det inte är någon graviditet. (vill inte ha fler)

Så ta hand om dig, klappa magen, ge Sanna en kram och ha en riktigt skön midsommar

2009-06-19 @ 09:12:52
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0