Lätta obehag

Igår hade jag två riktiga hugg i magen, på höger sida där jag opererades. Ett kom när jag reste mig ur datastolen, det andra när jag hostade när jag låg i sängen. Idag kom en sån till, när jag satt i fåtöljen och skrattade åt ett tv-program. Ytterst obehagligt och det gör mig lite nedstämd. Men jag kan ju inget göra förrän vi varit hos läkaren på fredag.
Jag frågade på mitt forum, Allt för föräldrar, och det var någon där som trodde att huggen kunde ha att göra med att ärrvävnad inte tänjer ut sig lika bra som resten av livmodern. Hoppas att det är något åt det hållet.
Sover jättedåligt, men det är antagligen mest för att jag har ont. Jag slutade med Citodon direkt när jag testade positivt. Det är givetvis värt det, och antagligen lika bra att bli av med dem, men de har visst påverkat mig mer än jag trodde.
Annars är allt lugnt, trött som satan på dagarna och ett lätt illamående. Har inte behövts kräkas något mer, men det var faktiskt rätt nära idag på förmiddagen. Sanna såg mig sitta och blunda, kom fram och klappade mig på armen och sa: Mamma, vill du ha lite vatten? När jag sa att jag ville det sprang hon ut till maken i köket och sa att jag ville ha vatten och kom springandes tillbaka med en flaska. Sötungen! Vi har börjat prata lite med henne om småsyskon och sånt, men det är ju alldeles för abstrakt än. Och det ska ju gå vägen också. Annars har jag hört att det finns flera bra småbarnsböcker om ämnet. Det får bli senare. Nu, sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0