Inskrivning

Igår var jag på inskrivning på Backa MVC. Det kändes som lite i tidigaste laget, men också lite som ett kvitto på att jag faktiskt är gravid. Jag fick en annan barnmorska än jag hade när jag var gravid med Sanna, och det var rätt skönt faktiskt. Jag tyckte inte särskilt mycket om den gamla och den jag fick nu var väldigt rar. Hon var väldigt bekymrad över min värk och skulle kolla upp smärtstillande med någon läkare. Fast det gjorde jag själv idag, jag ringde specialmödravården på Östra Sjukhuset och fick prata med en läkare som sa att jag visserligen skulle vara försiktig men att Citodon inte skulle påverka fostret. Och det känns skönt att veta, för imorgon kommer jag nog behöva skotta snö på jobbet om väderleksrapporten stämmer.
Imorgon skall jag och maken till Krokslätt igen för vårt tredje vul. Om allt är som det ska bör vi se kunna se ett litet pickande hjärta! Åh vad jag hoppas att vi gör det, annars kommer det bli jobbigt.
I övrigt är det inte så mycket annat än trötthet och halsbränna som händer. Lite illamående i vissa situationer och så tänker jag väldigt mycket på mat... Och igår och idag har jag kissat lite mer än vanligt. Men än så länge verkar de inte misstänka något på jobbet och det är ju skönt. Jag vill inte avslöja mig riktigt än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0