Svullna fingrar

Jag har haft lite problem med mina långfingrar de senaste dagarna, i en vecka-tio dagar sådär. Det började med höger långfinger. En morgon när jag vaknade hade jag haft handen knuten (eller något) och när jag skulle räta ut fingrarna så satt långfingret fast på något sätt. Jag fick verkligen tvinga upp det och till slut lossnade det med ett knäpp, ungefär som när man knäcker med knogarna. Om jag böjde fingret nedåt mot roten av tummen så fastnade det igen, men efter någon timma lade det sig. Men nästa morgon var det likadant igen och sedan fick jag det i vänster långfinger också. Det gör inte ont, men varje morgon är fingrarna stela och det knäpper i dem. Idag däremot tog det längre tid innan det släppte i långfingrarna och resten av fingrarna har känts stela och ömma när jag försöker knyta handen, eller kanske mer svullna. Frågade maken om han tyckte att mina fingrar såg svullna ut och det tyckte han. Då gick jag och provade mina ringar som jag inte haft på mig på ett tag. Och jo, jag är nog rätt så svullen när jag tänker efter...   Så det är antagligen därför mina långfingrar knäpper, jag har nog börjat binda lite vätska. Vilken känns konstigt för jag kissar femtioelva gånger varje dag. Men men, ännu ett glädjeämne i slutet av en graviditet i augusti!

När jag ändå hade kameran framme passade jag på att ta ett par magbilder. Japp, den växer den med. Jag ber på förhand om ursäkt för min äckliga navel, det är operationsärret från förra sommaren som ser lite läskigt ut.    Om jag ser ut såhär i vecka 35+3 så är det tur att bebis kommer ut lite tidigare, annars kommer min mage nog spricka!

Jag har pratat ut med maken också, känns mycket bättre. Han försöker förstå hur jag känner och anstränger sig lite mer för att visa ömhet, för det är nog mest det jag behöver. Måste också medge att det kändes rätt bra när han berättade att han pratat med sin chef på jobbet idag. Han och hans fru ska ha sitt första barn den 19 september och hon tycker tydligen att livet mest är pest just nu. Och även om jag givetvis tycker synd om henne så känns det rätt skönt att det inte bara är jag som är less på att vara gravid! Och av någon anledning brukar han må bra av att prata om sådana saker med grabbarna på jobbet, det är som om de kan få honom att se saker från en annan synvinkel.

Annars så tror jag faktiskt att allting är färdigt för bebis! Igår var jag och Sanna på Ikea och köpte en filt, gosedjur och en leksakslåda till bebisen. När vi kom hem bäddade vi liggdelen på vagnen och maken monterade på den på kvällen. Idag gick jag till apoteket och köpte stora bindor för avslaget  och nya mjölkuppsamlare (och mer Gaviscon förstås). Alla tvättlappar är också tvättade och lagda i skötbordet, så allt som är kvar att packa in där är blöjorna som också är inköpta. Nu ikväll började jag pula lite med ett lapptäcke, får se om det blir något sytt innan det är bebisdags, jag är iallafall redo för det om jag skulle finna orken!

Kommentarer
Postat av: Paula

Du är duktig, gumman! Jag kan förresten bidra med en oöppnad förpackning av Sempers magdroppar ifall du vill säkra upp? Ser fram emot att ses en sväng på måndag så jag får krama dig! :)

2009-08-12 @ 19:17:56
Postat av: anna m

finaste magen!!!

Jag har tre eller fyra såna är i naveln... nästan på varann ;)

2009-08-14 @ 19:51:10
URL: http://jiiizes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0