Ultraljud och magbilder!

Idag var vi äntligen på vårt efterlängtade ultraljud. Vi fick komma in nästan 25 minuter efter utsatt tid, men hon tog ändå jättegod tid på sig och tittade och mätte. Hon höll på länge och mätte lårbenet, för hon fick olika mått hela tiden, så vi hann bli lite oroliga, men allt såg bra ut. Liten hade full show och sprattlade som attan, pappa tror att det är en blivande pingisspelare med det fotarbetet! Jag tittade nog lika mycket på honom som på skärmen, för han såg så glad och stolt ut, det kändes jättemysigt! Jag flyttades tillbaka till 11 september, det datum jag själv räknade ut direkt efter jag hade plussat, det känns bra. Det innebär att jag är i v 18+5 idag så jag "tjänade" tre dagar från dr Mettes sista vul.
Jag har tagit kort på ultraljudsbilderna med min vanliga kamera, så de är inte jättebra, men här kommer de!

  Det stora vita framför liten är min moderkaka, rätt rejält tilltagen så det är inte konstigt att jag inte känner så mycket sparkar. Den ligger nämligen i framkant. Men det var likadant den här gången som med Sanna, jag såg hur bebis fick iväg en jättespark och kände samtidigt ett litet, litet pick i magen, så nu vet jag säkert!

 

Nu är jag jättehemsk som säger det här, men jag tycker den här bilden är lite läskig. Tycker liten ser ut lite som en apa, men det är ju också en klockren profilbild och det ska ju byggas på lite till i ytterligare 20-22 veckor!


Och så kommer nu till slut magbilderna. Jag har verkligen dragit mig för att ta dem, för utan kläder ser jag nämligen inte så värst gravid ut, bara jättefet. Men här är de, lova att bara kika med ena ögat!
   
(Enligt ultraljudsuträkningen är de här alltså tagna i v 18+3.)


Nu kommer maken snart hem med pepparstek och råstekt potatis! Mums för små (och stora) magar! Fast jag är väldigt sugen på räkor, kanske imorgon? Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Lina

Magen är verkligen jättefin!

2009-04-16 @ 18:54:50
Postat av: Jessica

Vad mysigt med ultraljud, det är en speciell milstolpe i graviditeten.



Du har jätte fin mage! Min mage ser förövrigt ganska gravid ut nu igen så jag har dragit ner på godsakerna. Vad duktig jag låter när jag skriver så, kanske ska tillägga att jag har varit utan "sött" EN dag. ;)

2009-04-16 @ 19:09:27
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Karin

Haha, alien! Jag känner med honom/henne, det är inte alla av oss som blir bra på bild! Med tanke på liten Sanna så behöver vi nog inte oroa oss för ap-looken!



Saknar dig, vi kan väl planera in något snart igen? Kanske en utflykt med Sanna?



KRAM

Karin



KRAM



Karin

2009-04-16 @ 21:31:38
Postat av: Karin J

Kul med ultraljud och vad roligt att du blev tillbakaflyttad - tre dagar är ju mycket i dessa sammanhang!

Jättefin mage har du! Blev lite inspirerad och tror nästan att jag måste lägga ut en bild på min gigantiska; "Jagväntarenfemkilosbebismage" i min blogg.

Kram Karin

2009-04-17 @ 08:45:19
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Karin J

Det är bara att knycka!

2009-04-19 @ 06:48:37
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Mysigt med ultraljud och magbilder! Grattis igen till en liten pingisspelare. Kram!

2009-04-19 @ 17:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0