Halvvägs!

Idag är jag precis mitt på, 20 fulla  veckor! Det känns helt otroligt faktiskt. Jag minns hur det var att knappt vara i vecka tio och bara längta till tolv fulla veckor så man skulle kunna andas ut lite. Det gick så oerhört långsamt! Och nu är det "bara" resten kvar!
Idag har jag gjort en utgrävning i lådan med mammakläder. Det fanns faktiskt en hel del som jag kunde ha, tröjor alltså. Sen var det två långa svarta kjolar och ett par svarta byxor som inte kändes aktuella alls men som jag antagligen inte kunnat ha ändå. Där fanns också en fin khakifärgad skjortklänning som jag gärna skulle ha på mig, men den är för smal över höfterna. Samma var det med min systers röda klänning med blommor, hon är mycket smalare än mig. Tänk, jag minns det som igår. Hon hade den på sig på julafton och hon hade drygt två och en halv månad kvar att gå med Anna. Och hon var ganska stor och Anna envisades med att ligga och sparka henne i revbenen. Jag tror jag stod bakom henne i en halvtimma och försökte massera ner Annas fot som nästan hade fastnat under nedersta revbenet, samtidigt som Kicki stod och grejade med julmaten. Det är konstigt vad man kan komma ihåg saker.
Enda haken med alla dessa toppar och blusar är att alla behöver strykas. Jag avskyr att stryka, det är nog tråkigare än att dammsuga. Och så är det segt att stå och fixa och dona med alla ärmar och kragar som ändå inte blir bra. Jag strök iallafall mina nya capribyxor och tre blusar så jag har lite att slänga på mig.
Just det, nere i lådan hittade jag också min svärmors gamla mammaklänning. Den är extrembohem i ett korallrött tyg med inlägg av ett småblommigt tyg. Jag tycker den är jättefin och det är roligt att ha något som svärmor hade när hon var gravid med maken. Men den är kanske inte något jag har på mig på stan direkt, även om den definitivt är unik!

Vi var på Liseberg idag, mer om det kommer på vanliga bloggen. Men jag stod i kö för att köpa mat på kvällen och det knöddes och trängdes så jag höll på att bli vansinnig. Gravidhormoner toppat med hunger och sammandragningar är ingen snäll kombination. I vanliga fall hade jag hållt klaffen och låtit folk gå före (jag är otroligt mesig på det viset) men inte idag. Jag spände ögonen i svinbarnen och talade om för dem hur det går till att köa. De blev sura, men de vågade inte säga emot. Magen rules!

Kommentarer
Postat av: I D A

Min dator har ju gått sönder, så jag har pojkvännens lite emellanåt och jag har blivit urusel på att uppdatera mig på dom bloggarna jag alltid läste förut.

Det var iallafall väldigt kul att läsa att ni mår bra och att bebisen mår som den ska och att det just det... "bara" är hälften kvar. Lite avis är jag allt, men det får vänta med bebis... är rätt gott att bara vara två ett tag med.. först. KRAM

2009-04-27 @ 22:46:24
URL: http://backafram.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0