Förlängd sjukskrivning

Jag var hos läkaren på MVC idag och fick min halvtidssjukskrivning förlängd till 1 juli. Eller ja, ett läkarintyg på det iallafall, för FK har fortfarande inte lämnat besked om de godkänner min sjukskrivning eller inte. Läkaren undersökte mig noga och konstaterade att foglossningen tyvärr blivit sämre (fast det visste jag redan), hon kunde knappt lyfta mitt högerben den här gången. Hon frågade också om jag ville ha något mot värken, men då sa jag att jag tog Citodon ibland när det var som värst och det tyckte hon var jättebra, för det är väldigt onödigt att ha såhär ont som hon sa. Men eftersom jag sa att jag gärna ville fortsätta jobba ett tag till så skrev hon intyget till halvtid, med stränga order om att komma tillbaka om det blev värre. Och om jag inte får igenom min ansökan om havandeskapspenning så skulle hon eventuellt sjukskriva mig på heltid i sommar. Känns väldigt bra att ha en läkare som lyssnar på en. Sen om det får gehör hos FK, det är ju en helt annan sak! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad skönt att du har en bra läkare! Du har inte funderat på akupunktur? Det hjälper, jag hade aldrig klarat mig ur sängen utan det under emmas tid i magen... Ha en underbar solig helg! Kram

2009-05-01 @ 08:32:58
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: -ME-

Jag hoppas FK lyssnar. De ska ha blivit mjukare sen jag väntade R för sex år sen, då var det i stort sett hopplöst att bli ss för foglossning. Och jag gick med kryckor - de dagar jag kunde för karpaltunnlarnas skull.

2009-05-04 @ 18:51:23
URL: http://sommarliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0