Cravings

Jag gillar verkligen mat i vanliga fall. Nu för tiden gillar jag inte sånt som jag brukar gilla, som choklad till exempel. Det är en konstig unge jag har i magen. Däremot vill jag ha så mycket kolhydrater som möjligt, goda mackor, bakad potatis och potatisgratäng. Bland annat. Lusten på kebab med vitlökssås från Brunnsparken är enorm, men jag har inte haft vägarna förbi än, och det är nog säkrast eftersom halsbrännan har satt in ordentligt. Men det är ju inget som inte lite Gaviscon kan bota, so bring it on! Jag är också otroligt sugen på kycklingburgare. Men inte vilken kycklingburgare som helst, utan den som finns på hamburgerbaren utanför GeKå's i Ullared. Med currymajonnäs på. Grrrr... Förhoppningsvis kan jag och maken åka ner dit för att fylla på förråden runt påsk, då ska det ätas kycklingburgare!

Idag var jag nere i Mölndal en sväng och träffade där på en it-tekniker som jag känner rätt väl. Vi har inte setts på ett tag och jag såg att han sneglade på min mage. Han sa att han inte visste att jag var gravid och undrade om jag hade slutat arbeta än. Jag sa som det var, att det nog är dryga 24 veckor kvar. Då gjorde han stora ögon och frågade om vi var helt säkra på att det bara är en därinne i magen. Ibland har jag sådana tankar själv, men det kändes lite läskigt att höra det från någon annan. Men det är antagligen mer pizza i magen än bebis, pizza är rätt gott just nu. Faktum är att det mesta är gott som jag inte behöver laga själv.

Imorgon är det dags för läkarbesöket. Jag var helt förstörd efter fredagens arbete, ryggen har varit kass hela helgen. Men jag är ju inte sjuk, bara gravid, så frågan är vad man kan göra åt det. Mer träning antagligen. Nu ska jag sova! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0