Melodikrysset

Om jag bara har tid och är hemma en lördag förmiddag vill jag gärna lösa Melodikrysset. Jag vet att man kan lösa det på nätet när som helst, men det passar så bra in att göra det på en lördag förmiddag. Mamma har alltid löst krysset, och några av mina käraste minnen är att sitta med henne vid köksbordet (eller bordet i husvagnen för all del) och lösa krysset tillsammans. Jag är inte alls så duktig på det som hon är, men lite kunskap sitter jag väl inne med efter alla dessa år. (Och sen finns ju Google också, men det är i yttersta nödfall).
Idag var originallåten till Hasse och Tage-sången "Ett glas öl" med i krysset, och det är en av mammas favoritsånger. Så jag tänkte att vi tar den som lite lördagsunderhållning, dock med Triple 'n' Touch. Enjoy!




Och här är min egen favorit:

Kommentarer
Postat av: Camilla Hulthe

Mina föräldrar löser med melodikrysset. Det e så mysigt. Jag har provat att göra det hemma själv men det är inte lika mysigt plus att jag bara löser typ 1/10.

2011-03-06 @ 00:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0