Lights, camera, action!

Att få en systemkamera i julklapp har för lilla familjen inneburit att mamma befinner sig mer bakom kameran än framför den, men det är lika bra att de vänjer sig. Jag håller fortfarande på att lära mig, men redan nu märker jag fördelarna av att ha en kamera som tar bilder direkt istället för att ta fem-sex sekunder på sig, som lilla Canon gör nu för tiden. Man får en helt ny syn på ordet ögonblicksbilder. Till exempel kan man få klockrena bilder på en förbannad liten kille som vill ha mer chokladpudding:

Han blir inte mindre förbannad när mamma inte tillgodoser hans krav utan fortsätter att knäppa med kameran:
Dessutom verkar mamma och hennes kamera se vartenda hyss man försöker göra, som att knycka tändaren...
eller ställa sig upp i sin stol...
Fast ibland kan det vara rätt kul, som när man vill spela lite apa och ta på sig en kul mössa...
eller en hjälm bak och fram...
eller när man vill gå ut och leka fast det är mörkt ute...
På måndag börjar jag jobba igen, så risken finns att jag inte ens orkar se åt kameran på ett par dagar. Men antagligen inte.
Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilka härliga bilder! Särskilt på Jesper som vill ha mer chokladpudding! :) Jag stör mig verkligen på vår digitalkamera som tar sådan tid på sig, när den äntligen knäpper fotot har ju Björn hunnit försvinna ur bild.

2011-01-09 @ 14:54:50
URL: http://www.avanai.se
Postat av: Helena

Sådär har jag också växt upp. Jag kan meddela att du om ca 20 år kommer få dryga frågor från dina barn om varför du tog kort på dem ledsna istället för att trösta. Min mamma ångrar sig bittert =P



Jag har även bilder på när jag som åttaåring blir attackerad och våldtagen av en känguru. Vafan är hjälpen DÅ va?

2011-01-13 @ 22:38:09
URL: http://mullebloggen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0