What's your sign?

Jag träffade en intressant människa på jobbet igår. För ganska många år sedan hade han jobbat på fritidsgården som fanns i huset förr och i onsdags var han här för att be chefen om ett intyg. Hon gjorde iordning det och lämnade det i receptionen där det skulle hämtas under gårdagskvällen. Killen ringde under eftermiddagen för att bestämma tid och när det närmade sig ringde han igen för att säga att han var en kvart bort. Tio minuter senare är han på plats och ringer igen. Jag var på gott humör igår och skojade med honom i telefonen. Sedan visar det sig att han är vid fel reception och måste åka runt huset, så jag gick ut med intyget och mötte honom. Vi stod och pratade och skojade ett par minuter och sedan var jag tvungen att springa in för att fortsätta jobba.
Ett par minuter senare ringer han igen på jobbtelefonen och säger: "Du, lägg inget i det här, men jag måste bara få fråga. Vad har du för stjärntecken?" Jag svarar att jag är lejon och han säger: "Jag tänkte nästan det. Hej då!"
Det lustiga är att jag alldeles innan jag var ute och lämnade intyget hade haft nästan samma diskussion med min kollega K. "Du måste vara lejon" sa han till mig.
Går jag runt och ryter eller något?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0