På allmän begäran...

...eller åtminstone på Camillas begäran, kommer här lite bilder på Jespers rum och hans nya frisyr. Hans far har nämligen hotat med att ta till trimmern på hans underbara lockar och droppen kom när svärmor satte papiljotter i Jespers hår i fredags. Så för att förekomma trimmern så toppade jag honom igår. Inte jättemycket, och definitivt inte jämnt, men allt är bättre än snaggning.
Före... 
Efter... 
Och nu när jag ser bilderna samlade så inser jag att nej, sådär värst stor skillnad är det inte. Eller som maken uttryckte det: "Den här klippningen tycker jag gör att han ser lite mer... feminin ut." Till skillnad från straffånge om du fått din vilja igenom, älskling. I'm just saying.

Sen var det ju det här med Jespers rum, tidigare kallat "skräprummet". Det är husets minsta rum, med snedtak, och tidigare målat i mörklila på väggarna, ljuslila i taket och en gräslig bård i grått och lila. Nu är taket vitt och väggarna mörkt turkos. Jag missbedömde färgen rätt grovt, men vi ska köra ett Hitta Nemo/havstema i rummet så det kommer bli bra. Han kommer ändå vilja måla om när han är större. Det är iallafall bättre än vad det var.
Före... 
Efter... 
Som synes är inte allt klart, till exempel så ska borrmaskinen och hammaren bort och böckerna radas upp prydligt på hyllan, men det är en lycklig grabb som lekt hela dagen i sitt alldeles egna rum.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Eva S

Lika söt liten prins före som efter saxen :) Du kanske vill ha fler klippuppdrag? Linus fick nämligen nöja sig med straffångelooken den här gången ;)

Gillar rums-make overn också! Kan tänka mig att både Jesper och Nemo kommer trivas som fisken i vattnet. Var hittar man bollhavet, förresten? Ser superkul ut!

2011-02-27 @ 22:39:37
Postat av: Julia Uppviglerskan

Hihi, bollhavet är en klassiker, det har hängt med i nästan fyra år nu och är fortfarande poppis.

Bollarna köpte vi på Toys'r'us i hundrapack tror jag (det är över tusen bollar i bassängen). Själva bilen är en vanlig plaskpool fast lite större och ovanligare, även den inköpt på Toys'r'us. Välkomna hit och leka när som helst!!!

Och jag kan ju lova att FÖRSÖKA klippa Linus, men jag lämnar inga garantier ;-)

2011-02-27 @ 22:55:16
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/
Postat av: Julia Uppviglerskan

Typ sådana här bollar: http://lekmer.se/barn-och-baby/babylek/leksaker/v%C3%A4ska-med-80-st-bollar



2011-02-27 @ 23:02:13
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/
Postat av: Sandra

Rummet ser jätte fint ut, tycker jag Julia! Turkos är en fin färg : )

Och världens gulligaste kille med lockar och allt har du också!!

2011-02-27 @ 23:18:06
URL: http://www.sandrabloggen.blogspot.se
Postat av: Camilla H

Tackar för bilderna.

Jättefint blev rummet verkligen, jag gillade färgen.

Jesper är jättefin med sina lockar, Victor såg ut som Jespers nya look innan jag blev tvingad klippa honom, hade inte hans pappa tjatat hade han också haft kvar lockarna i nacken. Ser fram emot att se rummet i verkligheten på källarfesten.



Kram

2011-02-27 @ 23:44:27
Postat av: cecilia

Hahaha.. ni är galna allihopa!!

Hellre straffånge än flicka!!! ;)



Rummet ät jätte fint avis



KRAMAR

2011-02-28 @ 05:36:42
Postat av: Eva S

Aha, då vet jag. 1000 bollar - hmmm, kanske får låta IKEA stå för bollhavet, tror jag :)

2011-02-28 @ 23:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0