Ditt och datt

Som vanligt har bloggen försummats till förmån för det vardagliga livet. Det är bara det att varje gång jag försöker sätta mig vid datorn så kommer det en eller två personer, av kortare modell, och inte bara vill ha uppmärksamhet utan även datorn. Sanna vill gärna sitta vid datorn och spela spel eller se på Bolibompa och Jesper tycker att musen och tangentbordet är världens roligaste leksaker. Vår laptop dukade under för några veckor sedan, våldsamt ansatt av ett virus och just nu tillåter inte ekonomin att köpa nya leksaker av den kalibern.
Den uppmärksamme läsaren noterade att lilla familjen gjorde visit på Borås Djurpark förra lördagen och vännen L protesterade mot den sparsamma rapporteringen, och så kan vi ju inte ha det. Alltså presenterar jag, utan vidare dröjsmål, Lilla familjen gör Borås Djurpark:
När vi kom till Borås mötte vi först upp herr och fru Joakimsson på McDonalds för en snabb och onyttig, men god, lunch innan vi styrde kosan mot djurparken. Till Sannas stora förtjusning är de första levande djur vi ser flamingor (flamingos? flamingoer?). Av någon ännu ej upptäckt anledning är Sanna väldigt förtjust i dessa fåglar. Jag vet inte om det är för att de är rosa eller för att de står på ett ben, men hon älskar dem. Det är faktiskt Sanna som tagit de flesta bilder från djurparken, och jag måste säga att jag är rätt förtjust i flamingo-bilden.
Sen såg vi bongos (bongoer? bongoar? Det är väldigt förvirrande att böja djur...),

Familjen Folaff (Sannaord för giraff), som valde att stanna inne denna ruggiga dag,


Elefanter


Zebrarumpor


och ett gäng pippifåglar som lät som vår gnissliga markis men som kallas för Hjälmpärlhönor


Vi fångade också en blåhövdad buspojke på bild


såväl som väl kamouflerade noshörningar


uttråkade svarta sulawesimakaker (alternativt spelade de upp sin favoritscen ur "Griniga gamla gubbar")


en djupt filosofisk vithandad gibbon

samt en ytterst ofin borneoorangutang (jag tänker inte tala om vad han mumsar på, men han har inte flyttat fingret många centimeter)
.

Fler som mumsade var tigrarna


medan lejonungarna gosade en stund


och ett lodjur undrade vad alla glodde på
.

Sen kom de saker som Sanna sett mest fram emot. Köra traktor...


och rida häst!


Och sen var det dags att åka hem!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hurra! Ett skrivet inlägg! Nu är jag nöjd :) Jag förstår att det är svårt att hinna med bloggen med så många korta personer som kräver uppmärksamhet, men det är så kul att höra lite om hur ni har det! Kram!

2010-09-26 @ 10:12:54
URL: http://www.avanai.se
Postat av: Lisa

Förresten, älskar bilden på zebrorna! Vilka ohyfsade djur som bara visar rumpan :)

2010-09-26 @ 10:14:02
URL: http://www.avanai.se
Postat av: Fina Frun

vilka fina bilder! vi var där i somras, visste inte att det fanns djur som hette bongos :)

2010-09-26 @ 10:51:02
URL: http://blogg.amelia.se/finafrun/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0