Min man och ångmaskinen

Maken har köpt hem en ångmaskin. Han åkte ut för att köpa amaryllislökar men kom också hem med en ångmaskin. Kanske står de i samma gång, vad vet jag? "Gång 4: Amaryllislökar, ångmaskiner och grävskopor". Man vet aldrig. Nu för tiden kan man ju köpa det mesta. När jag såg den frågade jag vad som föranledde den här spontanshoppingen. Maken svarade att hans pappa hade sagt att en sån är jättebra att ha när man städar duschen och toaletten och kaklet i köket och sånt. Intressant. För även om maken är en sjutusan till städare (för att inte tala om tvättare) så har han mig veterligen aldrig städat duschen eller kaklet i köket. Toaletten har han nog städat en gång. Då ser jag två sidor av detta.
1. Ångmaskinen är en present till mig. Tack älskling, vem vill egentligen ha smycken?
2. Han tycker att jag städar dåligt. I så fall kommer det krävas mer än smycken för att rätta till detta.
Men det verkligt sjuka i allt detta, oavsett vad bakgrunden till inköpet är, så är jag jätteexalterad över ångmaskinen och ser verkligen fram emot att pröva den!
(För er som inte uppfattar ironin i inlägget så talar jag här om att jag skojar. Jag överdriver för bästa effekt, som man (Bertha i 2½ män) brukar säga. Maken köpte verkligen en ångmaskin på inrådan av sin far, men den är på inget sätt en pik mot mig eller min städning, inte heller är den en present. Däremot är jag på riktigt lite upphetsad över den och ser faktiskt fram emot att få städa med den. Jag är knäpp på det sättet.)

Kommentarer
Postat av: Karin K

Då är vi två, jag vill också ha en dylik! Hur var den?

2010-11-04 @ 19:21:54
Postat av: Julia

Den var alldeles strålande! Har använt den på allt idag, men bäst var nog runt knopparna på spisen och i micron! Vår är från Biltema, 250 spänn tror jag.

2010-11-04 @ 19:34:37
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/
Postat av: cecilia

Du är strålande!

2010-11-04 @ 20:09:22
Postat av: Lisa

Åh, vill ha... Knopparna på spisen är ju hopplösa att få rent. 250 spänn är ju inte farligt! Kan inte fatta att jag skriver det här, men så är väl vuxenlivet...

2010-11-05 @ 09:02:45
URL: http://www.avanai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0