Hos naprapaten

Så idag har jag alltså varit hos en naprapat. Det var fullkomligt vidrigt och jag önskar att jag inte hade bokat en tid för måndag morgon igen. Jag ska känna efter hur det känns imorgon och överväga om det är värt att gå dit igen.
Jag var där klockan sju imorse. Förödmjukad stod jag där medan han bedömde min dallriga kroppsbyggnad och jag berättade om mina ryggproblem i tonåren och min whiplash för snart tio år sedan. Bortsett från min ortoped och min sjukgymnast låter jag aldrig någon röra min nacke, men han menade på att han skulle kunna fixa den... Nåja, han gjorde sin grej och knäckte och knakade mig från nacken och ned till höfterna och jag kan inte med ord uttrycka hur obehagligt det var. När jag gick därifrån var jag helt kallsvettig och illamående, men jag måste medge att han gjort något rätt för jag kunde faktiskt böja mig betydligt mer obehindrat än innan. Men eftersom musklerna i ryggen är helt ihopkrampade så sa han att jag måste ha total sängvila i två dagar och jag får inte sitta. Nu går ju inte det så himla lätt eftersom maken arbetar och jag har tolv kilo bebis hemma att kånka på, men svärmor och svärfar har varit här i eftermiddag så jag har fått vila ganska mycket ändå. Men jag har också haft otroligt ont i ryggen, på fler ställen än där ryggskottet sitter, så jag känner mig rätt spak ikväll. På det hela taget en mycket obehaglig upplevelse men jag hoppas att jag ändå mår bättre imorgon.




Kommentarer
Postat av: Karin J

Usch - Det låter inte trevligt alls! Jag håller tummarna för att du snart känner dig bättre.

2010-03-04 @ 08:00:50
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: -

2010-03-04 @ 08:43:58
Postat av: -ME-

Ja. Jag försöker igen. *skyldig till "-" där uppe*



När de knakar ryggen sådär så får du en helt annan hållning än tidigare och det betyder ju också att helt andra muskler än vanligt får arbeta på ett helt annat sätt än vanligt. Alltså är det fullt normalt att få världens träningsvärk efter en duktig naprapatresa. Men dumt-ont och träningsvärk-ont ska helst gå att skilja på.



Kanske kan du våga låta honom göra det igen? Min terapeut gör mig emellanåt så illa att jag ser ut som om jag blivit skjuten med en hagelbössa i ryggen när hon varit hård på mina eländiga triggerpunkter, men efter ett par behandlingar är jag som en ny människa. Krya på dig!

2010-03-04 @ 08:46:18
Postat av: Jessica

Du är som mig, läkarbesök, naprapatbesök, you name it, mina tankar går till hur jobbigt det är att stå där och få kroppen bedömd. Att det sedan blir en obehaglig upplevelse med själva behandlingen gör det inte bättre. Nu när jag varit i vården och träffat patienter så hoppas jag kunna känna mig själv lite tryggare nästa gång jag är patient. Nu vet jag ju hur man som personal tänker. samtidigt försöker jag med hjälp av mina egna upplevelser hjälpa patienten att slippa känna likadant.... gah vad jag svammlar, jag får inte fram vad jag vill ha sagt. Hur som helst, gyn är otroligt imtimt och jag kommer aldrig se på en cellprovstagning på samma sätt igen. ;-) Hoppas du blir bättre och får vila lite. Kram

2010-03-04 @ 09:09:32
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0