Med grusiga ögon

Sanna och jag hade en härlig eftermiddag på stan igår. Vi var på bio och sen shoppade vi lite pyssel på Panduro och lite nya kläder till Sanna och Jesper. Men när vi kom hem och satt och åt middag var Sanna hängig och bara petade i maten. Hon kändes varm så jag tog tempen. Över 39 grader i båda öronen. Lillskruttan. Hon fick alvedon och strax före åtta blev det sängen med tre godnattsagor, "För det får man när man är såhär jättesuk" som Sanna uttryckte det. Hon sov gott till tolv ungefär då febern sköt i höjden igen. Hon fick mer febernedsättande och ville sova hos oss. Där låg redan en stökig lillebror, så det var trångt i sängen inatt. Sen turades barnen om att vara vakna till halv två ungefär, då deras trötta mor äntligen också fick somna. Sen vaknade Jesper ungefär en gång i timmen och halv sex vaknade Sanna. Kvart i sex gick vi upp, tog mer febernedsättande och satte på en film. En trekvart senare vaknade lillebror också, så nu sitter barnen och leker framför tv:n. Själv funderar jag på att sätta på kaffe, trots att jag inte dricker kaffe. Jag undrar nämligen om man kan vakna genom att slänga kaffet i ögonen, och om man möjligtvis kan ta upp koffeinet i kroppen den vägen.
Jag undrar bara vart febern kommer ifrån. Hon har inga andra symptom, men igår kväll klagade hon över huvudvärk (vilket hon aldrig gjort förut) och nu imorse sa hon att hon hade ont i halsen och magen. Maken har ju varit förkyld hela veckan så det är förhoppningsvis bara en variant av den. Men det är alltid lite otäckt med huvudvärk tycker jag.
Maken, som egentligen är den morgonpigga i familjen, sover gott. Men jag undrar om inte han har varit uppe en stund inatt, för det blåser halv storm ute och jag är nästan säker på att han har varit ute och vevat in markisen, jag tror den var ute igår kväll nämligen.
Om inte annat hoppas jag att jag kan gå och lägga mig med Jesper när han tar sin förmiddagslur vid tiotiden.
Nu vill min lilla skrutta att jag ska komma och gosa med henne i soffan. Då kan man ju inte göra annat än att lyda!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch vad det är jobbigt att inte få sova! Hoppas hon blir frisk snart!

2010-06-12 @ 14:03:21
URL: http://www.avanai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0