Dags att bekänna färg!

Idag for lilla familjen på utflykt till Älsjön i Olofstorp. På vägen stannar maken vid en liten Ica-affär för att köpa en tidning och tar med sig Sanna in. Eftersom Jesper sover stannade jag kvar i bilen och filosoferade. Det är en rätt stor parkering för en väldigt liten Ica och efter en stund sladdar en mörk BMW in. Föraren kör runt vår bil på två hjul och ställer sig på snedden, tvärs över två parkeringsplatser. Föraren talar även i mobilen samtidigt och uppenbarligen blir det hela för mycket för sagda förare, och denne kör rätt in i lyktstolpen som står just framför dessa två parkeringar. Det finns inga andra på rätt rejält avstånd. Efter att ha bevittnat detta skådespel stirrar jag stint ut ur rutan på andra sidan medan jag försöker behärska gapskrattet som bubblar i magen. När den kvinnliga föraren och hennes väninna gått därifrån, efter att ha inspekterat fronten på bilen, kikar jag efter dem i backspegeln och tänker:
"Typiskt blondiner!"
Och jag som trodde att jag inte hade några fördomar. Nu ska jag gå och ställa mig i skamvrån...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0