Valentin

Idag är det Valentin-dagen, populärt kallad Alla hjärtans dag.
Vi brukar inte fira, det är ungefär samma hausse som nyårsafton och jag saknar det inte. Icke desto mindre slog maken knockout på mig igår genom att komma hem med tjugo röda tulpaner med tillhörande grönt och jag blev väldigt glad. Inte för att han "kom ihåg" alla hjärtans dag, utan för att han såg vackra blommor och visste att jag skulle tycka om dem.
Men det var inte det här jag tänkte blogga om idag, utan om Valentin. Jag kände en Valentin en gång. Vi hade en speciell relation. Han var gift med min faster och han sa alltid att jag var den enda som accepterade honom i början. Högsta betyget var en jul när han fick hålla min docka, och även när jag blivit tonåring så pratade han om den julen. Han hade säkerligen sina fel och brister, och han föll till slut offer för alkoholen, men den personen kände jag inte. Jag minns bara mannen som följde med mig och pappa och fiskade, som hade en liten hund som jag älskade över allt annat, som kunde spela munspel och broderade jättevackra korsstygnstavlor. Han var full av rövarhistorier och var duktig på att laga mat. Jag minns fortfarande en gång när han bjöd mig på ugnsbakad regnbåge och för bara ett par veckor sedan hittade jag receptet som jag minns att jag klottrade ner över telefon en gång. Jag trodde det var borta.
Han hette Sven-Olof, men Valentin var hans andranamn, och idag tänker jag på honom.



Julafton hemma hos farmor. Jag och Sven-Olof med min älskade julklappsdocka. Med på bilden är också min syster och vår kusin, Sven-Olofs styvdotter Mia.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad lik du är Sanna på bilden! Sugen på eftermiddagsbesök av mig o Emmis. Tyvärr är jag ett barn kort då seth ville stanna kvar i Alingsås igår. Vi har inget planerat så hör av dig om du är sugen, annars tar vi det en annan gång. Kram

2010-02-14 @ 10:19:28
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: cecilia

Skulle precis skriva samma... Gud vad lik du äe sanna!!:) OMG!

2010-02-14 @ 13:45:35
URL: http://bebbenbaby.blogg.se/
Postat av: Paula

Du, någons farsa har refererat till din bebisbajskommentar :) Fast det vet du säkert redan. Kram!!!

2010-02-14 @ 20:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0