Det är mycket OS nu...

Maken är ju en fullkomlig sportidiot. När det är OS stannar världen. Som tur är delar hans hustru denna passion, så det blir inga större slitningar.
När Sanna föddes var det perfekt tajmat med vinter-OS i Turin. Långa sköna dagar i soffan, snusandes bebis och frossande i allehanda vinteridrott. Good times. Tiderna är inte riktigt lika bra den här gången, men vi försöker se så mycket som möjligt. Men hur mycket jag än försöker kan jag inte beskriva OS lika bra som Fredrik Backman. Även om du inte är särskilt förtjust i sport så kan jag nästan lova att du kommer gilla den!

Det har kommit en del kommentarer till mitt förra inlägg att Sanna skulle vara lik mig. Jag ser det överhuvudtaget inte, jag ser bara maken och hans pappa i henne. Men visst, några gener har väl kanske gnuggat av sig från mig. Jag ska försöka snoka lite mer i mitt bebisalbum så snackar vi vidare om det här snart.

Idag var det semmeldagen, tillika min namnsdag. Båda ypperliga tillfällen att fira. Hoppas ni hissade flaggorna!
Det var också spontan-mammafika idag på Glädjebubblan. Väldigt, väldigt trevligt. Som grädde på semlan blir det fika imorgon också, på Villa Belparc. Ceasarsallad och limemoussetårta! Life is good. Innan dess tänkte jag och lilleman ta en snabbvisit hos gammo, det var ett tag sedan. Det dåliga samvetet slog ner som en gam på savannen när en mamma i min mammagrupp tog båda barnen (i samma ålder som mina) och for tolv timmar med tåg för att hälsa på sin farfar i ett par dagar. Skärpning, fru Olsson!


Vi tar ett par Berglinare innan vi somnar också:










Nu är det läggdags! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0