Sanna - liten men klok

Jag har matat Jesper och han har tomatsås ända upp i håret.
Jag: Du är en sölegris! Jag får nog stoppa in dig i tvättmaskinen!
Sanna kommer precis ner för trappan.
Sanna: Mamma, vad sa du? Sa du att du ska stoppa lillebror i tvättmaskinen?
Jag: Ja, tycker du inte jag ska göra det?
Sanna (slår ut med armarna): Nej, då kan han ju bli skrynklig!

*******************************************

Sanna är ute och leker och jag går ut för att titta till henne.  Men som vanligt har hon hamnat utanför grannen Annas grind och står och pratar med henne. Hon har även en spann full med sand som tydligen är grön soppa (spenatsoppa) som hon ska bjuda Anna på.
Anna (med ett stort leende): Hon är inte dum, din dotter.
Jag: Vad har hon sagt nu?
Anna: Jo, jag sa till henne att om hon äter ordentligt så kanske hon blir lika lång som sin mamma en dag. Men då sa hon att hon skulle bli lika lång som pappa. Hans panna är såhääär lång sa hon, och satte handen mitt på huvudet...



Kommentarer
Postat av: Jenny och Benjamin

Underbara Sanna!! <3

Nej, hon är verkligen inte dum på något sätt <3

2010-04-26 @ 21:32:16
URL: http://jenny-online.blogspot.com
Postat av: Anonym

Klockrena iakttagelser där. Lika klok som hon är fin!

2010-04-28 @ 07:39:30
Postat av: Two olsson sisters

hahaha men gud vilken sköning^^ hur gammal är hon?^^//Emma.

2010-04-28 @ 07:50:46
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny med V

Vilken söt bild <3

2010-05-18 @ 18:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0