Hoppsan!

Jag har inte bloggat på över två veckor... Det var nog nytt "rekord" tror jag! Och inte är det för att jag inte haft saker att blogga om, det är aldrig tråkigt i det här huset, men jag har nog bara inte haft ro till det tror jag...
Men nu är det otäckt tidigt på lördag morgon och maken fick sova för en gångs skull. Det var otroligt varmt i sovrummet inatt så när klockan var halv två var vi båda klarvakna. Så vi såg färdigt filmen som vi höll på att somna till ett par timmar tidigare... Tyvärr funkade det inte lika bra den här gången, men vi somnade till slut ändå. Jag har lite lättare för att ta en lur på dagen, så det är mitt mål efter frukost! Maken har lite svårt för att sova på dagen, men efter två barn som periodvis är kinkiga på nätterna är jag lite av en expert i ämnet!

Då ska vi se, vad har hänt mer? Just det, sen en vecka tillbaka kan Jesper sitta själv utan stöd. Fantastiskt skönt!!! Det blir en helt ny nivå i pyssla-själv. Jag sätter honom på en filt, till exempel i köket, ger honom några leksaker och en stekspade och sen kan jag baka bröd i lugn och ro. Underbart!!! Såhär fin var han när vi var på mammafika i onsdags:   (Tröjan är f.ö en av två Me&I-tröjor vi köpte till Sanna, men de var så dyra att jag knappt vågade använda dem. Men det innebär också att de är ovanligt fina för att vara arvegods.) 
Det är tyvärr inte så många flickor i gruppen (förutom mammorna då) och inte en enda var närvarande på fikan i onsdags, men här kommer en bild på några av grabbarna: . Killen som vi var och hälsade på hade en Bamse-lekfilt som Jesper blev djupt förälskad i: .
I tisdags började Jesper också få koll på pincettgreppet  och natten till fredag vände han sig från sida till mage i sömnen. Det har jag tyvärr ingen bild på för jag ville inte att han skulle vakna... Nätterna har *pepparpeppar* blivit bättre igen. Han vaknar fortfarande en del, men kramas, nappen eller amma så somnar han ganska fort om igen. Det var värre för några veckor sedan då det inte spelade någon som helst roll vad jag gjorde, han gnällde och bökade nätterna igenom. Så nu hoppas vi att detta håller i sig! 

Vi har haft härligt vårväder ett par dagar också! I helgen som gick kunde vi tillbringa eftermiddagarna på uteplatsen , och Jesper försökte rymma ut genom den öppna bakdörren...

I måndags var vädret lika underbart så jag tog med mig barnen till Plikta. Där mötte vi upp några barn och mammor och en pappa och lekte i ett par timmar. Eller ja, de stora barnen lekte och de vuxna fikade... Jag hade bakat baguetter och tog med mig både smör och hommus, det var sååå gott!

Sanna och jag hade vår första stora konflikt igår. Hon stack hål på sin Snövit-gasballong och det gjorde mig lite arg och ledsen. Så egentligen var det ingen stor grej, men hon behöver lära sig att vara rädd om sina saker. Vi pratade länge och allvarligt och sen gosade vi en lång stund. Och ballongen gick att rädda med lite tejp.

Idag har vi en härligt oplanerad lördag framför oss. Det blir väl frukost på Köttbullekällarn när maken släpat sig upp och sen har jag lovat Sanna ett besök på en lekplats en bit härifrån. Jag ska också hänga upp ett par krokar i hallen till Jespers ytterplagg och flytta över alla hans kläder från en byrå till en annan. Han har en hel del kläder nu och de tar upp mer plagg i lådorna, så den där byrån som jag fixade med i somras svämmar över. I gästrummet har vi haft en gammal fin sekretär ståendes med två rejäla lådor i. Den fick maken flytta in i vårt rum igår och jag har torkat av den och lagt nytt papper i lådorna, så nu ska bara kläderna läggas över också.

Jag har faktiskt antagit en form av personlig utmaning. I måndags kväll ringde det på dörren och det var en uppgiven tjej från valberedningen i samfälligheten. Med trött röst frågade hon mig om jag kunde tänka mig att bli sekreterare i föreningen och till min stora förvåning svarade jag ja. Jag har faktiskt funderat på det ett tag, för under de nio år jag bott i både bostadsrätt och här i huset så har jag aldrig engagerat mig och det vore kanske dags nu. Så på tisdagen tackade jag formellt ja och på torsdag nästa vecka ska vi se om de andra tycker att jag duger. Men de har nog inget annat val för det verkar vara väldigt svårt att få folk att ställa upp. Alternativet blir i så fall att köpa in styrelsetjänster, och det är ju väldigt onödiga pengar! Nu är det upp till bevis för den här kvinnan, spännande!!! (Jag blev faktiskt erbjuden ordförandeposten, men det kändes som lite väl stort ansvar sådär med en gång. Men det skadar ju inte att ha ambitioner!)

Nu får det räcka för idag! Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Hoppas du får en mysig helg!

2010-04-17 @ 14:13:50
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Karin K

Fina bilder på fin kille!

2010-04-17 @ 17:02:37
Postat av: Leia ♥

Tack, visst är han! :)

2010-04-17 @ 22:28:22
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Lisa

Äntligen en uppdatering! :) Vad söt Jesper var i sin rosa dödskalletröja. Lycka till med samfällighetsföreningen! Det kan nog vara både kul och lite jobbigt och en bra erfarenhet!

2010-04-18 @ 08:04:15
URL: http://www.avanai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0