Vardagen har återvänt

Även om det är en helt ny typ av vardag, en där det finns en Jesper som inte fanns förut. Och det är faktiskt en alldeles underbar vardag. Det är klart att det var mysigt att vara hemma tillsammans hela familjen, men någonstans visste jag ändå att det skulle ta slut snart och att det skulle komma en annan verklighet. Jag bävade för måndagen, men den gick så himla bra och jag kände mig så glad hela dagen! Vi var på bvc med Jesper och Sanna cyklade hela vägen. Vi lekte och busade hemma och sedan åkte vi hem till mina föräldrar och åt middag. På tisdagen vad det dags för Sanna att börja på dagis, men då var maken hemma på morgonen och gick upp med henne så jag kunde vila en stund till. Jag var lite orolig över hur det skulle gå med Sanna och dagis efter ett så långt uppehåll, men jag tror faktiskt hon hade saknat det lite för det gick hur bra som helst! Igår var jag på mammapromenad i Slottskogen efter dagislämningen och farmor hämtade så jag kunde få en lugn eftermiddag hemma. Idag ville damen förvisso inte gå till dagis, men när vi väl kom iväg var hon lika god och glad som alltid och det var inga problem att lämna heller. Och under promenaden till dagis fick jag svart på vitt att vi har fött upp en tvättäkta göteborgare:
En stor grön bil kör förbi oss och Sanna utbrister: Kolla mamma, den där bilen var gôr-stor! Jag fullständigt bröt ihop av skratt, det kom så klockrent!
Jag har hela kameran full av bilder på Jesper och hans kärleksfulla och stolta storasyster, men jag får aldrig ändan ur att ladda över dem. Det ska bli bättring, jag lovar.

Jag måste nog göra ett inlägg i Anna Anka-debatten innan jag går och dammsuger. Jag såg första halvtimman av Svenska Hollywoodfruar, men blev så irriterad att jag stängde av och vek tvätt istället. Men säga vad man vill om den kvinnan, hon har minsann lyckats göra ett avtryck i ett Sverige som inte ens visste att hon existerade. Jag tror förvisso att hon är rätt självisk och snobbig, men jag tror inte heller att hon är 100% äkta i serien. Jag tror att hon är väldigt duktig på pr, hon vet vad folk vill se (och älskar att hata) och tro mig, TV3 kommer betala henne stora pengar för att få göra en säsong 2. Själva serien kommer jag inte att följa, men däremot ska det bli intressant att se hur hon framstår hos Skavlan på fredag.
På det hela taget kommer det bli lite av en tv-helg, för min gamla vän Per Andersson kommer vara med i Doobidoo på fredag, Bingolotto på lördag och Parlamentet på söndag, och jag missar inte gärna chansen att se honom vara med i tv. Fast Bingolotto kommer jag nog inte se så mycket av - jag och maken är väldigt förtjusta i Här är ditt liv. Får vi vuxenpoäng på det?

Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Annica

Hej

Skönt att vardagen funkar :)

Han är så söt lille gubben och storasysteryster med...



Kram till hela lilla familjen

2009-09-24 @ 15:57:00
URL: http://anki72.blogg.se/
Postat av: Lisa

Välkommen tillbaka till bloggen! Skönt att höra att allt verkar gå bra. Däremot förstår jag inte hur någon orkar bry sig om Anna Anka, som du säger verkar hon veta precis vad hon ska säga för att reta upp folk och få uppmärksamhet :)

2009-09-28 @ 08:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0