Kanelbullens dag

Godmorgon! Min son började böka prick klockan sex, och för att inte väcka resten av familjen bestämde han oss för att gå upp. Nu ligger han och sover i mitt knä, men eftersom jag försummar lilla bloggen tänkte jag passa på!

Idag är det kanelbullens dag och jag hade tänkt att vara bullmamma och ställa mig och baka. Dessvärre har jag slut på både mjöl och socker, så det får bli lite shopping först. Men så slog det mig - maken kommer vilja baka smörbullar, för han tycker det är godare än kanelbullar. FÅR man ens baka smörbullar på kanelbullens dag? Tänk om bullpolisen kommer och tar oss?

Igår fyllde Jesper en månad och började göra ansatser till att le mot oss. Åtminstone inbillar vi oss det, det kanske är något tidigt för leenden. I onsdags upptäckte han iallafall mobilen över skötbordet, så nu är det inte lika outhärdligt att ligga där. Blicken börjar söka sig till oss och ibland när man har tankarna (och ögonen) på annat håll kan det komma ett ynkligt litet pip från famnen, och så ser man två blåa ögon envist blicka upp mot en. Munnen är formad till ett O och visst skelar han lite, men han har fullständigt lyckats förmedla att han minsann vill ha uppmärksamhet. Och får han det inte på stubinen kan man räkna med att pipet utvecklas till en mistlur modell mindre.

Sanna fortsätter att vara fascinerad av sin lillebror. Helst vill hon sitta och krama och pussa honom hela tiden, men en brakförkylning har fått mamman att bli lite mer vaksam och tjatar om att hon inte får pussa honom på munnen. Det gör hon ändå när hon tror att jag inte tittar, och nu är lillgrabben lite snörvlig i näsan. Men jag hoppas att bröstmjölken skyddar honom och jag har inte hjärta att bli arg på henne. Jag får vara tacksam så länge som det är kärlek och inte rivalitet emellan dem!

Hockeysäsongen har ju börjat också, och jag har sett två och en halv match. Det har varit sådär. De vann de första matcherna (antagligen för att jag inte såg dem) men de jag har sett har varit under all kritik. Det hjälper inte att ha en bra målvakt när resten av laget far runt som en flock hönor på isen...
Och snälla hockeyrapporterande tv-kanaler och andra medier: Foppa är inte Jesus. Sluta bete er som om han är någon sorts frälsare på skridskor. Karln borde ha lagt av för länge sedan. Visst, det är väl trevligt att han vill tillbringa pensionen på is i Sverige, men bara för att han gör mål (vilket är hans jobb) så behöver det väl inte resultera i "EXTRA!"-rubriker på text-tv? Någon gång får haussen lägga sig. (Och nej, jag är inte avundsjuk och önskar att han spelar i Frölunda, jag tycker bara att en person inte gör ett helt lag och det får vara någon måtta på glorifieringen).

Nu ska jag ta min lilla Buddha-figur och tassa bort till soffan och se om jag kan få någon timmas extra sömn. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Annica

Hej gumman!

Det låter så mysigt när du skriver son :) Goa lilla familjen...

Här ska oxå försökas bakas idag, får se när vi gör det.

Hur går lillfia på dagis? Tänkte om vi kunde ses?

Ha nu en skön dag.

KRamiz Annica

2009-10-04 @ 10:48:13
URL: http://anki72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0