Framtidsdrömmar

Min make, en inbiten pingisspelare, drömmer om storslagna pingiskarriärer för våra barn. OS-guld allra minst. Själv drömmer jag om en betald bostad på en varm plats på ålderns höst och hoppas således på idrottskarriärer som ger lite mer betalt.
Men idag hojtar maken från soffan, ytterst triumferande: "Titta här älskling! Och så säger du att det inte finns några pengar i pingis!"

Fånge fick 18.000 för pingisskada    
                                       
  En fånge på fängelset i Gävle skadade
  lillfingret när han spelade pingis.  
  Han gjorde en personskadeanmälan och 
  får nu totalt 18.300 kronor i ersätt-
  ning efter beslut av Kammarkollegiet.
                                       
  Det var i november 2007 som den då   
  46-årige fången slog höger lillfinger
  i bordskanten under en pingismatch,  
  skriver Arbetarbladet på nätet.      
                                       
  Därefter tvingades han under tio     
  veckor ha plastskena på fingret som  
  ömmade, bultade och värkte.          
                                       
  Han drabbades även utseendemässigt av
 
skadan, enligt beslutet.

(Artikeln är snodd från SVT Text)

Den smått hånfulla hustrun replikerade dock snabbt, att om han blir vanställd av pingisen så måste jag nog lämna honom. Inte på grund av utseendet, utan för det smått patetiska i att ha "drabbats utseendemässigt" av en lillfingerskada...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, hur bär man sig åt för att drabbas utseendemässigt av ett skadat lillfinger? Och varför i hela världen fick han ersättning för att ha klantat sig? Om jag fick pengar för varje gång jag slår mig på något skulle jag vara stenrik!

2009-10-25 @ 10:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0