Hur tänkte de där?

Igår slözappade jag på tv:n och såg ett par minuter på "Silent Library". Det kan sammanfattas i två ord: grabb-tv. Vad jag förstår så går det ut på att genomlida äckliga och/eller smärtsamma saker utan att ge ifrån sig några ljud. Alla ljud registreras och det lag som uppnår högst decibel förlorar. För det första kan man förundras över att programmet existerar överhuvudtaget. Jag menar, vem sitter och tänker ut ett sånt här program och dessutom får betalt för det? Det måste ju vara en extremt sjuk hjärna. Sedan kan man krasst konstatera att det bara verkar vara killar som ställer upp i programmet, vilket inte gör mig så förvånad. Tjejer uppskattar nog inte de "finare poängerna" i att få fågelbajs skjutet i ansiktet med en vattenpistol. Slutligen kan man fråga sig hur samma kön som ställer upp i dylika program kan ha övertaget i samhället (nej då, jag generaliserar inte). Men jag måste medge att straffet för att komma sist, "pungsmällan", skulle kunna gå att tillämpa i samhället i väl valda situationer, som till exempel vid tafsning, nedlåtande kommentarer och bakåtslickat hår.

Kommentarer
Postat av: Paula

Word.

2009-11-25 @ 10:00:42
Postat av: Karin J

Ja, det är ett riktigt dåligt program.

Programidén kommer från Japan - de har lite speciell smak där...

2009-11-25 @ 18:48:17
URL: http://karinj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0