Det tar sig!

Kakel och klinker är lagda i duschen (det blev jättesnyggt!) och på måndag kommer rörläggaren. Förhoppningsvis kommer också elektrikern före nästa helg och då kan vi börja duscha stående igen! Vi längtar! Och igår fick maken lagt golvet och satt lister i mitt hobbyrum, så imorse började han och svågern att kånka ner mina lagerhyllor och min stora byrå, så imorgon ska jag börja organisera mig därnere igen! Jag kanske till och med kan få sytt ett litet lapptäcke till bebisen i sommar!

Okej, jag vet att jag brukar bojkotta Melodifestivaltjatet, men eftersom Sanna har somnat och maken inte är hemma från dagens golfrundor i Jönköping så har jag ändå på festivalfinalen. Just nu är det Greklands bidrag och jag får faktiskt lite myrkrypningar. Dels påminner låten och rörelserna väldigt mycket om Fame, den där åttiotalsserien ni vet, men sen verkar sångaren vara lite väl förtjust i sin egen uppenbarelse så som har rör vid sig själv både här och där! Nu har jag inte sett så mycket av de andra bidragen, men än så länge verkar min teori om de vaxade mansbrösten från förra året stå sig... Blä!
Ha ha, nu hörde jag vad kommentatorn sa om karln: "Och tack till den tolvårige pojke som lånat ut sin tröja!" 
För övrigt tycker jag fortfarande att Fridas bidrag från förra året är det bästa som kommit ur festivaltjatet på senare år!

Sanna kom hem ikväll efter två nätter i Torslanda. Och trots mina varningar hade farmor inte gömt saxarna. Det var inte jättemycket lugg kvar på min klippglada dotter... Men hår växer ju ut igen som tur är! Imorgon får jag konferera med maken och fundilera på hur vi ska rätta till denna nya frisyr. För vi måste nog jämna till det lite! Ha, maken kan ju knappast längre tycka att jag klippte för mycket när jag friserade Sanna för ett tag sen!

Nu ikväll när jag lagt Sanna så låg vi på varsin kudde och jag viskade till henne:
- Sanna, mamma älskar dig jättemycket.
Hon öppnade ögonen lite på glänt, klappade mig på kinden och mumlade:
- Mm, jag vet mamma.
Men även om hon vet det så tänker jag aldrig sluta tala om det för henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0