Varmvatten!

Det känns som ett mirakel varje gång man vrider på kranen och det kommer ut varmvatten! Vacker, blänkande, fungerande står den där i ett hörn av tvättstugan och värmer vatten som om den aldrig har gjort något annat. Igår eftermiddag kom den till oss och började utföra sitt mirakel, och imorse kunde en lycklig familj ta sin första dusch hemma på drygt två veckor. Underskatta aldrig varmvatten direkt ur kranen!

I övrigt har det varit ett par fullspäckade dagar. Sanna åkte till farmor och farfar i onsdags kväll. Maken var på hockey och jag hade massor av saker jag hade tänkt att göra. Men jag fastnade med gammo i telefonen så fotbadet jag är i så desperat behov av har ännu inte hunnits med. Men jag fick torkat av alla bord och andra ytor, sopat av golven och gjort en allmän upplockning av leksaker.

På torsdagen var det tillbaka till arbetet och hockey med mamma på kvällen. Dessvärre blev det svidande nederlag mot HV, men jag lyckades iallafall få HV-supportern på platsen bredvid mig att bli så bortpsykad att han faktiskt bytte plats inför andra perioden! På fredagen hade vi en otroligt arbetsam dag på jobbet med konferens för 200 personer. Det var hårt arbete som kändes i kroppen efteråt. Direkt efter jobbet åkte jag till köpcentrumet 421 för att hitta en klänning jag sett i en gravidtidning, men den hade funnits i januari och tagit slut ganska omgående så den tidningen var inte uppdaterad. Istället gick jag in på H&M och köpte en vit top med spets och en lila stickad kofta som knäpptes med en knapp under bysten. Jag är nöjd med att ha klarat mitt nyårslöfte, men ännu nöjdare med mina nya kläder! Så fort jag kom hem på fredagen strök jag ett par byxor och tog på mig min nya top och kofta och åkte till Danilo med maken för åttaårsmiddag. Jag velade länge mellan en pizza med pesto och parmaskinka och en ceasarsallad med kyckling. Men så fick jag en uppenbarelse och kombinerade det bästa av två världar: jag valde pizzan och tog ceasarsalladen som side order, dock utan kyckling. Jag var mycket nöjd och blev löjligt mätt! Lagom tills reklamen tog slut gick vi in i salongen och såg Gran Torino med Clint Eastwood. Den var helt fantastisk och jag kan verkligen rekommendera den!

Imorse när vi vaknade var jag helt förstörd i fogarna efter arbetsdagen på fredagen, men vi duschade, klädde på oss och åkte till stan och åt frukost. Sedan hämtade vi tårtor och annat som gammo hade beställt till sitt kalas och skyndade oss hem för svägerskan med fästman skulle komma före kalaset och hjälpa till och tapetsera i tvättstugan. Jag var fortfarande kaputt i ryggen och kände mig osocial, men svägerskan ville ta en promenad och handla så hon kilade iväg. Jag passade på att gå upp och vila och tuppade av en stund tills hon kom tillbaka, jag behövde verkligen det. Sedan åt vi lunch och åkte iväg till gammos kalas där en liten tjej väntade otåligt på oss. Nu ikväll har vi sett Robinson och sen gick jag och Sanna och lade oss. Hon sover gott sedan två timmar tillbaka och jag skall strax göra henne sällskap, men innan jag gör det måste jag berätta om vad A-L, som driver bowlinghallen på mitt jobb, gjorde för Sanna. 

A-L är mycket ute på Tradera och för ett tag sedan bad jag henne kika efter en Dipsy-docka till Sanna. Sedan köpte ju Dole en till henne, så det behövdes inte längre, men hon har ändå haft lite koll på Teletubbies-saker. För en tid sedan lade hon bud på ett par LaaLaa-tofflor, men sade inget till mig om det. Hon förlorade budgivningen, men efter ett tag kom tofflorna upp igen då den som vunnit budgivningen inte hade betalat för dem. Hon köpte dem och ringde mig i måndags för att fråga när jag kom tillbaka till jobbet igen. När jag kom dit i torsdags gick jag in till henne och hon sade att hon hade en present till mig. Jag öppnade den och i den låg LaaLaa-tofflorna! Hon ville inte ha betalt för dem, hon ville bara att Sanna skulle ha dem. Vi tog med dem till gammo och gav Sanna lådan. Hon strålade som en sol när hon såg dem och har haft dem på sig ända sedan dess. Hon har dem till och med på sig nu, i sängen! Hon skulle bli galen om jag försökte ta av henne dem. Jag ska ta lite bilder imorgon och visa hur lycklig hon är för sina nya tofflor. Hon har också sagt att hon ska ta dem med sig till dagis på måndag!

Oj, vad mycket pladder det blev idag! Nu är det läggdags! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0