Vansinniga nyheter

Igår läste jag på text-tv om en nioårig flicka i Brasilien som blivit våldtagen av sin styvfar och blivit gravid med tvillingar. Hennes mamma såg till att hon fick en abort, och nu har Vatikanen bannlyst mamman och läkarna som utförde aborten. Styvpappan däremot är inte bannlyst för han har gjort avbön. Strunt samma att han våldtagit flickan och hennes förståndshandikappade storasyster i fem år.
Händelsen har orsakat enorm debatt i Brasilien, till och med presidenten säger att läkarna gjorde vad som behövdes. Jag är helt för religionsfrihet, men vissa delar kan jag bara inte köpa. Som den envisa linje som katolska kyrkan för, att all form av preventivmedel bör förbjudas och att inte ens en våldtagen nioåring ska slippa föda barn, något som troligtvis hade dödat henne då hon är 137 cm lång och väger 33 kilo. Det märks att katolocismen är en manlig religion, inte bara för att kvinnor inte kan bli präster, utan för att det är så lätt att avföra flickor som inget värda då det uppenbarligen är de som får skulden för oönskade graviditeter och så vidare. Och att styvfadern får all förlåtelse för att han har gjort avbön. Inte för att det hade spelat någon roll om det hände Sanna. Jag hade dödat svinet och det står jag för.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag hade också gjort det, livstid i fängelse hade jag jag gärna avtjänat.

2009-03-08 @ 12:58:18
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: -ME-

Såg du 24-filmen som gick i torsdags? Jag tänkte om och om igen, i krigsscenerna, att jag undrar jag hur det sett ut om kvinnorna funnits där. Verkligen kunnat ta plats, och tagit den. Det var pojkar, gossar, män - varenda en hade snopp. Utom en, en kvinna som bönade och bad för sitt liv - med sin kropp som enda betalningsmedel. När får vi se motsvarande scen, att kvinnorna håller fortet och en gråtande man står på knä framför patronessan och kvider att han gör precis vad som helst, bara han får komma in. That'll be the day. 'muttra'



Jag vet att det inte skulle vara ett skvatt bättre, och två fel gör itne ett rätt, men det är för mycket patriarkat i världen. Och Påven är fanimej bland de värsta.

2009-03-08 @ 19:52:59
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: -ME-

Visit lockar absolut, men det är trångt om saligheten även i juni. Och vi jobbar. Helgen 12:e-14:e?

2009-03-09 @ 06:51:51
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag har svarat Jenny ang 22 mars, att vi kan då. Jag hade läst det men var tvungen att fundera ett tag eftersom det inte är alls så som du uppfattat det. Jag är ingen super kvinna och jag har hela tiden kunnat den 22 men ärligt inte vetat om jag orkar åka till uddevalla 2 dagar efter tentan. Jag har näligen ungefär 3 A4 med saker jag måste göra så fort jag skrivit tentan.



På tal om nyheter, har du hört om ambulanserna? Ambulansmännen jobbar dygn, helt idiotiskt, C får inte köra lastbil utan mängder med raster hit o dit, men ambulans, det är okej. Helt knas!

2009-03-09 @ 08:41:38
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Nettan

ja, läste om det där. Helt vansinnigt och tycker nog att vatikanstaten borde bli bannlysta med så förlegade åsikter och trångsynthet.

2009-03-10 @ 18:17:33
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0