VAB

Sanna vaknade vid tretiden och var lite orolig. Vi gick upp för att kissa, och då kände jag att hon var brännhet på benen och pannan och att hon skakade lite. Väl tillbaka i sängen drack hon jättemycket vatten och sen ville hon sova i mitten. Det tog ändå nästan en timma innan hon somnade ordentligt (vi skulle sova tillsammans på min kudde, tur att den är stor!). När min klocka ringde halv sju imorse tog jag tempen i smyg på henne utan att hon vaknade, prick 39 grader. Jag var inte ett dugg förvånad, utan ville bara bekräfta, så jag smög upp och ringde jobb och dagis och messade maken och mormor att vi skulle vara hemma. Sen kröp jag ner i sängen igen och höll om min sjukling tills hon vaknade en trekvart senare. Lite barnprogram i sängen och sen tassade vi ner. Damen beställde Hitta Nemo, nedbäddning i tigerfilten och en pappaugnsmacka (värmebröd) till frukost. Sen får vi se hur dagen utvecklar sig. Än så länge verkar hon ganska pigg, har inte gett henne ipren än, men hon är lite hostig och snörvlig också.
Även om jag tycker synd om lillan som är sjuk så är det rätt mysigt med en bara-vara-dag hemma tillsammans. Fast en dusch hade ju varit skönt förstås... Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Karin

Hoppas att hon kryar på sig snart!

Kram

Karin o Elliot

2009-03-16 @ 09:21:32
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Nettan

Lilltösen då. Inge kul att vara sjuk men låter ju mysigt med en dag hemma dock och mysa i TV-soffan. :)

Hoppas hon kryar på sig snart

Kram

2009-03-17 @ 07:10:01
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Jenny & Benjamin

Vad bra att Sannapanna känner på sig att du behöver vila ;) Synd att hon inte mår bra. Du får hälsa henne att hon får krya på sig. Innan helgen, helst ;)

Kramar från oss.

2009-03-17 @ 21:50:56
URL: http://jennyonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0