Fortfarande sjukling...

Sannas feber är fortsatt envist hög och hon äter nästan ingenting. Igår var hon bättre på natten och den följande morgonen, så vi trodde att det var på rätt väg, men imorse var hon brännhet igen och var så gott som apatisk hela dagen, när hon inte sov vill säga. Frampå eftermiddagen packade lilla familjen ändå in sig i bilen och åkte till mina föräldrar för att duscha, men Sanna blev bara mer och mer medtagen, så efter varsin snabbdusch av mig och maken beslutade vi att åka till Backa Läkarhus. De tyckte att det var bra att vi kom in. Vi fick vänta i närmare två timmar och Sanna antingen sov eller bara satt i våra knän och tittade slött omkring. Det finns ett lekrum med massa prylar och videofilmer på Backa Läkarhus, men hon gjorde inte ens en ansats att vilja gå dit. När vi fick träffa läkaren undersökte hon Sanna jättenoga och såg att hon var väldigt röd och svullen i halsen, så hon misstänkte halsfluss. De tog sänka och halsprov och temp (40,3). Halsprovet visade ingenting med sänkan var väldigt hög så de tror ändå att hon har en infektion i kroppen. Jo, med över 40 graders feber i fem dagar så är det nog så. Vi fick ett recept på antibiotika att hämta ut om hon inte blir bättre till på söndag, tills dess är det bara att avvakta. Hon dricker ändå ganska bra och äter mycket is, men det enda hon har ätit de senaste dagarna är små portioner glass eller chokladpudding. Men det är klart, är hon så svullen i halsen så är det ju jobbigt att äta. En bild på vår lilla skrutta, utslagen i soffan klockan nio i morse:


(Detta innebär också att påskpysslet hemma hos Jenny och Benjamin är i farozonen, men vi återkommer till er om det!)

Imorgon är det dags för mitt blomstereldprov. Idag efter läkarbesöket hämtade vi en hel spann full av vita ranunklar, femton strån björngräs och två helt fantastiska blågröna hortensior. Tanken är att jag ska göra iordning buketterna hemma, men om Sannaskruttan fortfarande är sjuk så måste jag kanske tänka om. Hon är lite mammig just nu, stackaren. Men pappa kan säkert distrahera, annars får jag ta mitt pyssel och pack och åka hem till mina föräldrar istället.

Så om jag ska vara fräsch och kreativ imorgon är det nog läggdags nu! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Stackas lilla Sanna! Hoppas hon mår bättre idag. Vilken rolig grej dem har, fast vi har fem tenta tillfällen, har vi inte klarat dem åker vi ur programmet. Om man är sjuk en gång har man fyra osv. Kram

2009-03-21 @ 06:37:24
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0