Campingliv

Idag har min morbror Pelle varit hemma och hjälpt maken sätta igen brunnshålen. I nästa vecka kommer han för att hjälpa oss med duschen och tvättstugan, något vi verkligen längtar efter. Problemet är bara att maken, för att spara tid, behöver lägga tätskikt på golvet i tvättstugan. Det kan man inte göra om det står en varmvattenberedare på golvet. Så idag blev den bortkopplad och skickad till varmvattenberedarnas himmel. Makens första tanke var dock att istället för att kalla in en rörmokare så kunde han bara stänga av vattnet i hela huset. "Det klarar vi väl ett par dagar eller nån vecka?" sade han optimistiskt till sin tålmodiga hustru. Hustrun i sin tur förklarade att han nog skulle behöva hitta en annan lösning om han ville att jag skulle bo kvar hemma under tiden. När han inte förstod vad jag menade så förklarade jag, att även om jag kan klara att leva campingliv i en vecka utan varmvatten, så totalvägrar jag att bo i ett hus där man varken kan spola på toaletten, tvätta händerna, dricka vatten eller laga mat. Så långt hade han inte tänkt, och tog in lite hjälp som räddade kallvattnet åt oss. På vardagarna är det väl inget större problem, vi kan duscha på jobbet. Helgerna blir värre däremot, så imorgon blir det visit hos mina föräldrar med tillhörande inlåning av duschfaciliteter... Men även om det går bra att leva såhär ett tag och det kommer bli fint när det blir klart. så börjar jag bli jäkligt less på renoveringslivet!

Det kom ett oväntat snöfall igår på eftermiddagen. Det tog mig tio minuter att gräva fram bilen när jag skulle hem från jobbet, och när jag väl sopat rent bilen kunde jag börja om igen, så mycket snöade det. Nu får det vara nog, nu vill jag ha tillbaka min vår! Stackars mina små snödroppar och min forsythia!
På kvällen var jag och maken på hockeymatch och såg Frölunda ta fjärde raka segern mot Luleå och därmed vara klara för semifinal. Det var roligt, även om matchen var lite seg ibland. Och som vanligt i slutspel är det massa företag som bjuder sina kunder på matchen, kunder som föredrar att sitta i baren framför att se hockey, och som kommer när perioden väl har börjat och ska ha hela rader att ställa sig upp så de kan komma förbi. Respektlöst mot oss som faktiskt är där för att se matchen!

I onsdags var jag hemma hos mina föräldrar. Eftersom vi just nu saknar tvättmaskin, och trots att vi försökt hålla efter tvätthögarna, så hade de växt oss över huvudet. Så jag lånade mammas och pappas tvättstuga och körde sex maskiner på raken. Tack vare stora torkrum hann allt dessutom torka, så när jag kom hem i eftermiddags så började jag sortera, vika och lägga undan tvättberget. Även om det var lite jobbigt så var det otroligt skönt att ha tillgång till ett urval av rena kläder igen!

Nu är det läggdags! Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Malin

Skönt att dusch och tvättstuga snart är klara!! Fräscht lär det bli, och det kanske kompenserar allt besvär ni haft med skadorna! Typiskt för all snö... De lovade 10 + grader i morogn så jag hoppas det mesta smälter bort då..ha en fin lördag. Kramiz M

2009-03-14 @ 10:07:26
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Karin

Ni får fira ordentligt när allt är klart!!!

2009-03-14 @ 11:27:13
URL: http://pixelochprosa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0