Äntligen vår!!!

När jag kom hem idag efter att ha lämnat Sanna på dagis hörde jag en hackspett! Tre gånger till och med, och luften var full av fågelkvitter. Det låg som en dimma i luften och jag tror den hade våren i sig! I min rabatt har snödropparna stått och nickat i flera veckor, de har till och med överlevt ett slaskigt snötäcke, och de andra lökarna börjar allt sticka de med! På den spretiga forsythian börjar knopparna svälla, snart har jag nog härligt gula blommor som möter mig när jag kommer hem.
   


På våren vill man ju vårstäda. Nu har det inte riktigt varit väder ute för att röja på lilla uteplatsen, och inne är det bara byggdamm och sågspån vad man än gör. Så då städar man det dåliga samvetet - städförrådet. Före....  Akut rasrisk och ingen chans att hitta ett skvatt. Och efter...  Kolla! Det fanns ett golv därinne! Eller ja, det fanns, tills maken ett par dagar senare passade på att köpa hem ved och lagra det därinne. Men än så länge så vet jag vart jag har saker. Iallafall i just det utrymmet.

Det här artar sig till att bli ett riktigt bildinlägg, för igår fick jag bilderna på brudbuketten och corsagen. Det börjar ju dra ihop sig, den 21 mars är det den stora dagen. Det ska ju vara 10-15 ranunklar till i buketten, och så blir det riktig hortensia, inte den här minivarianten för den var så sladdrig att jobba med. Sen blir det givetvis ett vitt band runt stjälkarna på både buketten och corsagen, och inget björngräs över tärnbuketten. Men här är iallafall prototyperna:
 .


Lite Sannaord:
blakpuvler - bakpulver
pokus filokus - hokus pokus filiokus
sannavips - liten visp (att laga mat med)
Damen har också snappat upp sången "Ja se det snöar" som maken brukar spela för henne i sin bil. Jag ska försöka filma henne någon dag när hon sjunger den, men tills vidare får ni läsa ett par rader här:
"Å flam me fidan å flam me fidan å sen i nackarna på. Stål på näsan ibland i hopp. De göl ingenting om man i dlivan den muka lullaj kling". Okej, det är bra mycket sötare live, imorgon blir det filmkameran!

Igår var jag och Sannapanna på kalas hos kusin Anna som fyllde fyra. Av oss fick hon ett par ballerinamockasiner, en liten rödräv och lite fler möbler till dockskåpet. Det bjöds på kakor och pannkakstårta med blåbär. Sanna och storkusinen Emrik leker fantastiskt ihop, Emrik är så rar med Sanna. De var själva i barnens rum när jag hör Sannas skratt klinga genom hallen. Jag går för att titta och ser att hon och Emrik kastar boll. Eller snarare låter Emrik Sanna kasta bollen i magen på honom varpå hon nästan kiknar av skratt. Jag tror det bor en liten sadist i min dotter....
Kusinlek:  Det söta födelsedagsbarnet:  

Nu får det vara färdigbloggat på ett tag. Måste plocka lite, duscha och sen vara hos Folksam halv två för att hämta mitt pris. Och sen är det arbetskväll. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Kina med Hugo från AFF

Nu fick jag ju lust att städa och röja lite, tack för inspirationen :-) Alla barn är friska nu, bara jag som legat halvt däckad av förkylning senaste dagarna, men idag känner jag mig bättre :-)

Fina vårbilder, önskar jag kunde lägga ut liknande på min blogg. Men här är det bara massa snö, det har snöat hela dagen och gör så fortfarande. Dessutom är det plusgrader så barnen är lagom våta när dom kommer in :-)

2009-03-10 @ 16:41:51
URL: http://trebarnslandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0