Slottskogen

Gårdagen låg oplanerad framför oss så vi gav Sanna några olika alternativ på aktiviteter. Hon valde Slottskogen. Vi hade en härlig eftermiddag i solen. Vi började med Säldammen  och hann äta en lunchkorv  innan matningen började. Sedan gick vi upp och tittade på pelikanerna   och duniga andungar . Vi kikade på pingvinerna också, men de luktade så himla illa att den gravida kvinnan flydde.
Vi hade pratat med Sanna om att man kunde få rida på hästar i Slottskogen, och det var egentligen det enda hon ville göra, så vi gick upp till Barnens Zoo och ställde oss i kö. Det var ganska många barn före oss, men vi köpte en biljett och sällade oss i ledet. Och där började hon vackla. Ena minuten ville hon, andra inte. Men jag ville faktiskt inte ge mig, inte när vi väl stod där och väntade på vår tur. Så jag lirkade och distraherade och så blev det äntligen vår tur. Jag lovade henne att jag skulle lyfta av henne om hon inte ville längre och så satte hon sig i sadeln.  Jag gick med henne hela vägen runt och höll i henne hela tiden och maken sprang med på utsidan med kameran. Hon ser inte så glad ut, men efteråt pladdrade och skrattade hon om ridturen och var minst lika stolt som vi var.
Sedan gick vi till Barnens Zoo och klappade djur. Ingenting verkade skrämma Sanna efter ridturen och hon klappade både grisar och getter  . Och allvarligt talat - hur cool var inte den här killen då?
Dagen avslutades med glass förstås, och far och dotter delade sina glassar med varandra.   . Och så lite balansgång på vägen tillbaka:
Det där är för övrigt en relation som har utvecklats enormt den senaste veckan. Pappa är det bästa som finns och mamma kan väl duga i nödfall. Idag vägrade Sanna äta middag för att pappa inte var hemma. Eftersom det är kortvecka så jobbar han längre dagar än vanligt. Som tur var kunde pappa komma hem lite tidigare. Han möttes av en vild galopp i hallen, följt av många långa kramar och pussar och lyckliga pip. Sen satte sig far och dotter och åt middag. Sanna åt först en pannkaka från gårdagens frukost och sedan satte hon i sig hälften av pappas korv stroganoff. Det kom ett smått överlägset: "Det var väl ingen konst att få henne att äta?" från matbordet en stund senare, men huvudsaken är väl att hon åt antar jag. Men lite odräglig blev han allt! Å andra sidan unnar jag honom det. Kolla bara på den här gosen! Pappa fick köra med en hand nästan hela vägen hem till Backa...

Idag kom det ett paket med posten till Sanna. Det var en kofta som svärmors kusin Mona stickat och Sanna älskade den direkt. Och det var ju väldigt spännande att få öppna paket mitt på en måndag!  

Idag var jag ute med mammagruppen och åt god lunch på Steinbrenner&Nyberg. De andra åt sopp-och tårtbuffé, men jag är min diabeteskost trogen och åt en sallad. Är ganska stolt över mig själv faktiskt. Ikväll har jag bakat bröd, det blev inte 100% diabeteskost, men ändå bättre än färdigköpt. Imorgon ska jag till sjukgymnasten på morgonen och sedan ska jag nog åka och hälsa på makens farmor. Hon var sig inte lik sist jag såg henne så jag känner att jag vill titta till henne.
Och nu är det läggdags! Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilka underbara foton! Vad sugen jag blev på slottskogen! Får passa på att ta det någon dag nu när vädret ska bli bättre. När C jobbar kväll glöms mamma bort och pappa är allt. Han saknar honom enormt mycket men sen när se ses får han en kram och sen är Seth nöjd. Kram

2009-06-16 @ 09:52:14
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0