Midsommarafton

Vi hade en lugn och trevlig midsommar ute i Torslanda hos svärföräldrarna. Svägerskan med make och gammelfarmor var också där.
Min ugn har definitivt börjat strejka, så kokosrutorna jag skulle ha med mig blev helt misslyckade. Eftersom jag skulle baka ett bröd också tog jag med mig mjölblandningen ut och bakade brödet hos svärmor istället. Det blev väldigt gott iallafall och alla som smakade tyckte om det.
Jag hade också gjort en poängpromenad på tjugo frågor som jag, svärmor och Sanna satte upp i motionsslingan i skogen bakom svärisarnas hus. Men jag hade inte kryckorna med mig så jag har fått betala för det idag.
Gjorde också en krans till Sanna med blåklint, vit marguerit och röda gerberor. Hon blev jättefin i den och hade den på sig ganska mycket.    Kransen hittade till och med upp på gammos huvud vid ett tillfälle, hon var en söt midsommarflicka hon med!
Kvällen avslutades dock med att Sanna satte i halsen och kräktes ner både mig och sig själv. Men med tanke på att hon faktiskt satte i halsen så kunde det gått betydligt värre, och kläderna gick ju alldeles utmärkt att tvätta. Sen körde vi gammo hem och körde hem och däckade vi med. Men sent blev det och vi har varit rätt möra idag.

Det hindrade dock inte maken och båda mina svågrar från att åka ut tidigt som attan i morse och spela golf i åtta timmar. Galningar. Han kom hem, åt middag och däckade i soffan. En riktig familjedag med andra ord.
Sanna och jag däremot hade en ganska lugn dag i hemmets lugna vrå. Vi lekte ganska mycket och tillbringade ett par timmar i hobbyrummet där Sanna återupptog bekantskapen med de fina stämplarna hon fick av gudmor Karin och Peter i julklapp. Själv småstädade jag i tvättstugan, körde ett par maskiner samt satt i puffen och läste tidningen. Vid ett tillfälle blev det becksvart i källaren och vi hade fullt sjå med att hitta ut. Det var strömavbrott, men det var avhjälpt på femton-tjugo minuter. Vi hann också med en tripp till återvinningsstationen och Sanna var jätteduktig på att hjälpa till att slänga kartonger och annat.

Imorgon ska vi hem till vår gudson Lukas med familj på middag. Det var ett tag sedan vi sågs så det ska bli trevligt. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilka fina midsommarflickor!!! Så din gubbe är också.... låt mig säga "golfnörd"? Min åkte iväg på midsommarafton, då klockan stog på 03,48!!! Folk ska sova då anser jag!!! Kramiz M

2009-06-21 @ 19:34:56
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Jessica

Du är så klok. Jag menar det verkligen, du är alltid så klok. Kram

2009-06-22 @ 09:05:47
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: olivia

fin blogg!

2009-06-28 @ 10:47:46
URL: http://liwiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0