Jag vet att ni är där...

Inte för att det är sådär våldsamt viktigt, men det är faktiskt artigt att hälsa när man tittar in. Skulle vara trevligt med några fler kommentarer, för jag ser ju att bloggen blir läst... Bara en parantes sådär...

Idag har lilla familjen varit på utflykt till Varberg. Vi kom ner vid halv ett och det var sådär hysteriskt mycket folk så vi trodde aldrig att vi skulle hitta parkering. Till slut ställde vi oss på en villagata och förberedde oss på p-bot, men inget hände så vi hade väl tur idag.
Vi började med minigolf. Det ligger en fin bana alldeles nere vid vattnet och fästningen. Sanna fick egen boll och klubba och vi försökte lära henne hur man spelar. Men hon tappade tålamodet efter ett tag och spelade på sitt eget sätt, och det gick ju bra det med! Men vi hade iallafall koll på henne, hon gick aldrig in på andras banor eller var ivägen, till skillnad från en annan unge som helt plötsligt traskade in på vår bana och började slå, och vars föräldrar inte gjorde ett smack åt saken fastän de såg vad han gjorde. Vid ett tillfälle satte han sig precis vid utslagsplatsen just när Sanna skulle slå och då fick jag säga till på skarpen att han skulle flytta sig, för Sanna har ju noll koll på klubban och han hade ju kunnat få en smäll. Då först reagerade pappan och tog med honom bort, så man får väl hoppas att de fattade att man får hålla lite koll på sina barn...
Sedan gick vi upp till fästningen. Vi traskade runt ett tag och Sanna provsatt några kanoner. Vi försökte hitta något att äta också, men det var inte helt lätt. Sannas blodsocker höll på att slå i botten, så till slut fick vi tag på en tallrik spaghetti och köttfärssås till henne, men det var lite för sent, hon hade redan slagit över och ville bara sura. Jag lyckades få i henne ett par skedar till slut så hon klarade sig lite till. Sedan tog vi oss ner från fästningen och gick till korvkiosken i hamnen så jag och maken också kunde få i oss lite mat. Då åt hon lite pommes frites också, och sedan gick vi äntligen till den fina glassbaren som vi hade lovat henne att vi skulle gå till. Där åt jag och maken varsin Banana Split och Sanna fick en Busunge, dvs två kulor glass med ögon, näsa och mun av non-stop, öron av Ahlgrens Bilar, två kexrullar till armar och ett hjärtformat kex som hatt. Sanna var mycket lycklig.
Efter glassen tänkte vi åka Kustpilen, ett litet tåg som går från hamnen till Apelvikens Camping och tillbaka, men det var fullt. Istället tog vi en promenad ut på stan och såg oss omkring litegrann. Bland annat var vi inne på BR där Sanna provade ett antal solglasögon, men inget föll damen på läppen så det bidde inga brillor. När lite mindre än en timma hade passerat gick vi ner till tåget igen och fick plats den här gången. Det är ett fint litet tåg som går kustvägen i behagligt tempo. När vi var tillbaka i hamnen igen bestämde vi att det var dags att åka hem, och även om Sanna ville stanna längre så somnade hon rätt snart i bilen. Så det var en lagom dag ändå.

En korkad sak jag gjorde idag var att lämna mina kryckor i bilen, för jag ville inte hålla på och konstra med dem när vi spelade golf och så. Vi kan väl bara konstatera att jag betalar ett dyrt pris för det just nu. Hoppas bara jag klarar av att gå imorgon, för det är mammafika inne i stan och det vill jag ju gärna inte missa! Maken och Sanna åker ut till Torslanda ett tag, jag tror det står bowling på menyn för maken och hans bror. Sanna får leka lite med farmor och det tror jag hon tycker är kul.

Nu är det läggdags för längesedan! Godnatt!


Kommentarer
Postat av: KarinK

Det är lite olika "traditioner" ute på nätet. Jag kommenterar sällan bloggar jag läser om jag inte har något väldigt speciellt att säga/invända/utropa, men din är ju en social länk mellan oss, så då är det roligt. Så haka inte upp dig på detta.



Hoppas, hoppas att du orkar mamma-fika idag, det låter mysigt!

2009-07-30 @ 10:00:01
Postat av: Jessica

Vilka sköna sommarfoton! Jag förstår hur du känner med kommentarer, lite respons vill man ha, jag känner likadant.... min blogglust har liksom sinat...

2009-07-30 @ 10:42:42
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Karin J

Fina kort!

Glassen som Sanna fick var helt otroligt charmig.

Ha det så kul på Mamma-fikan och glöm inte kryckorna ;)

Kram

2009-07-30 @ 17:43:19
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Paula

Hupp, känner mig skyldig! Hoppas du mår bättre nu?

Tiddelipom!

2009-07-30 @ 21:25:17
Postat av: Annica

Känner mig oxå skyldig och jag förstår din känsla. Ska försöka bli bättre på det...

Kika gärna in i min blogg, jag har uppdaterat lite.

Kram

2009-07-30 @ 21:43:29
URL: http://anki.blogg.se/
Postat av: Nettan

räcker upp handen

jag är skyldig som fasen just nu. Brukar ju kommentera i vanliga fall men hälsan är inte riktigt med mig och dottern ska snart opereras och så mögel och skit och hemlösa katter och ilskna getingar.... orken räcker inte till att plita kommentarer också. Förlåt, ska försöka banna mig själv att bättra mig.



Hoppas allt är bra med er ialla fall och att magen växer och är sådär lagom rund och go nu. :)

Massa kramar

2009-07-30 @ 22:21:08
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: -ME-

Jag tror jag svär mig fri för jag har inte kollat min bloggkoll på precis evigheter. :p Fast jag vet vad du menar, det är inge kuuuuuuuuuuuuul när folk inte kommenterar. lovar att läsa mer och svara lydigt ;)

2009-08-02 @ 00:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0