Bloggtorka

Nej, det är inte så att jag helt har försvunnit från radarn, jag har bara tappat bloggsugen lite. Det blir så när man mest skriver gnäll hela tiden. Men jag lever alltså, och tänkte därmed ge en liten uppdatering om vad som har hänt den senaste tiden.
När det var som varmast kunde jag återfinnas antingen i hammocken med en bordsfläkt bredvid mig, eller nere i gillestugan spelandes tv-spel. Inte mycket action med andra ord.
För en vecka sedan var det dags för den årliga Mullsjöhelgen, en helg då man träffas, dansar linedance, sover i stuga och njuter av livet. Men eftersom fogarna satte stopp för dansen redan i februari/mars nångång så kände jag mig inte så sugen på att åka med. Men längtan blev för stor, så på lördagen körde maken och Sanna upp mig till campingen där dansandet sker och åkte vidare till Jönköping för att hälsa på Kicki och Jörgen. Det blev ju givetvis inget dansande för min del, men jag var ändå där och tog del av musik och glädje. Vid sjutiden kom lilla familjen tillbaka för att hämta mig och trots att jag tillbringat en stor del av tiden på ändalykten var jag rätt glad över att åka hem igen. Söndagen och måndagen tillbringades i viloläge.
Men maken och Sanna hade haft en rolig dag, trots att regnet vräkte ner i Jönköping (vi fick fem droppar på hela dagen). Sannas nya favorit är ju Jörgen, det är en kärlek som fortfarande håller i sig. De hade tänkt åka och spela minigolf, men det regnade så mycket att en tripp ut för att mata ankorna var allt som hanns med.     Och i bilen lektes det nya favoritleken: Pappa är Shere Kahn! Först spänd väntan på att leken ska börja...  Och sedan gapskratt när pappas hand fått tag på henne...
Veckan som följde var jag och Sanna ensamma hemma. Dagis var visserligen öppet, men alla Sannas fröknar var på semester så jag tyckte inte att det var någon idé att låta henne gå till ett gäng vikarier. Dock tyckte damen att mamma var ganska tråkig, så på onsdagen åkte vi upp till min systers sommarställe och sov över. Sanna och kusinerna hade rätt så roligt tillsammans och eftersom kusinerna är lite äldre kunde jag sitta och koppla av på verandan samtidigt som storasyster och hennes man servade mig med mat och dryck så till den milda grad att jag blev generad. Men det var fantastiskt härligt att få andas frisk lantluft och höra barnskratt till skillnad från det vanliga avgaserna och suset från motorvägen. Sanna och jag sov i gästrummet, och lillan var helt utslagen efter allt lek och bad att hon sov som en stock i tio timmar. När hon väl vaknade strax efter sex på morgonen gick vi ut och kissade (ja, på landet kissar man i buskarna) och sedan kopplade jag in hennes rese-DVD och så fick jag sova en timma till.
     
På landet finns det kor också, och eftersom jag är en sån stadsflicka var jag tvungen att stanna bilen på hemvägen och gå ut och ta kort på den här lilla familjen:   
När vi kom hem från landet på torsdag eftermiddag hade makens semester äntligen börjat, men med semestern kom regnet. Så igår tog vi med lillan på hennes första biobesök. Det visades Spöket Laban och Sanna fick en egen popcorn och dricka att mumsa på. PLUS choklad. Hon var i himmelriket. Sedan fick hon se reklamskylten för Nicke Nyfiken 2 och bestämde sig genast för att hon ville se den också. Problemet är bara att den inte har premiär förrän den 7 augusti... Förklara det för en treåring om ni kan!
På måndag ska vi åka Stenabåt över till Fredrikshavn och bada på badhotellet. Vi övervägde att stanna över en natt och kanske ta en dagstur till Skagen eller liknande. Jag hade gärna velat göra det, jag älskar Danmark på sommaren, men eftersom maken inte riktigt förstår vad jag menar så kändes det som slöseri med pengar. Vi hade funderat på en sväng till Kolmården, men det var fullbokat på Vildmarkshotellet hela juli, och helt ärligt tror jag inte att jag orkar med det. Dels en biltur på 35 mil och sedan traska på djurpark i två dagar. Njae, kanske inte. Och skulle jag absolut sätta mig i en bil och åka så långt vill jag hellre se Alan Jacksons konsert i Eskilstuna den 14 augusti. Och nej, det blir antagligen inte aktuellt det heller.
I slutet på veckan ska vi möta upp Kicki och Jörgen i Borås och gå på djurparken där istället. Den är ju lite mindre och jag hoppas att jag orkar gå där istället. Och så har jag ju inte mindre än tre barnvakter med mig, så jag kan sätta mig och vila lite här och där under dagen. Det ska nog gå bra.

Idag har jag och maken varit gifta i sex år. Jag kom på det imorse när jag stod i duschen. Vi är inte så bra på att fira vår bröllopsdag, det är ett mirakel att jag ens kom ihåg det. Men vi kände inte för att skaffa barnvakt, maken är lite halvkrasslig och jag är ju som jag är, så det blev inget firande i år heller. Men nästa år, DÅ!

Nu är äntligen den där äckelfilmen Ondskan slut på Tv4. Maken ville absolut se den, trots att han är mer död än levande. Först låg jag kvar i sängen och spelade Mahjong på datorn med musik i hörlurar, men jag höll på att ge mig själv tinnitus så jag bestämde mig för att gå ner istället. Men nu är det äntligen läggdags! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Karin

Att du dök upp i Mullsjö var den bästa överaskningen på mycket länge!

2009-07-12 @ 19:01:14
URL: http://pixelochprosa.wordpress.com
Postat av: anna m

Jag hade hoppats på lite tjockisbilder ;)

ha det gott!

2009-07-13 @ 10:13:16
URL: http://jiiizes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0