Poplat

En poplat är en sådan här:
 
(Och om man ändå ska ha en bild på en pirat så är Johnny Depp enda vägen att gå!)


Sanna var i sitt esse igår. Vi satt och såg på På spåret när något av lagen skakade på huvudet och inte visste svaret. Då pekade hon på tv:n och sa: Dom har innen anin! Klockrent, min unge!
Nytt Sannaord:
Äfftlätt - efterrätt
En annan konversation vi har ofta nu är den här utvecklade varianten av ett tidigare samtal:
Sanna: Mamma, älskar du mig?
Mamma: Ja gumman, mamma älskar dig mest av allt i hela världen.
Sanna: Mamma, jag älskar dig mest hela väden!
Och nu har även pappa fått samma kärleksförklaring, vilket kan vara en anledning till att hon kunde smita ner och vara uppe en timma längre igår... Om ni någon gång får syn på Sanna, titta då på hennes lillfinger. För där sitter pappa. Varv på varv på varv lindat runt!

Jag sover fruktansvärt dåligt just nu, det är otroligt jobbigt. Jag är vaken mer än jag sover, när jag väl sover så drömmer jag och jag vaknar i varje dröm för jag kommer ihåg dem alla. Jag är ömsom kokhet, ömsom iskall och ryggen värker åt vilket håll jag än sover. Inatt ska jag försöka smita iväg och sova i gästrummet, förhoppningsvis går det lättare där!

Idag ska vi på lunch hos vår gudson med familj. Vi ska vara där om två och en halv timme, kanske bäst att ta sig samman. Ha en trevlig lördag!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja se ungar! Visst är de fantastiska?? Jobbigt med värken och framförallt att du inte kan sova... hoppas det ger med sig snart! Kramiz M

2009-01-10 @ 22:40:29
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: S

Hoppas att ni hade det trevligt!!! =)

2009-01-11 @ 17:01:19
URL: http://suneetas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0